nieuws

VGZ gaat zorgstrijd aan met internetlabel Blue

Archief

VGZ heeft onder de naam Blue een nieuw internetlabel voor ziektekostenverzekeringen geïntroduceerd.

 

De zorgpolis kenmerkt zich volgens de verzekeraar door een no-nonsense uitstraling, een lage prijs en gemak voor de verzekerde. Zo zitten er geen onnodige extra’s in het pakket en is de verzekering dagelijks opzegbaar.

 

Blue kent geen medische selectie of ingewikkelde pakketten en biedt naast de basisverzekering twee aanvullende modules. In pakket A zit een vergoeding voor brillen en lenzen, anticonceptiemiddelen, beweegzorg, alternatieve zorg en preventie en in pakket B is daar nog de tandarts aan toegevoegd.

 

Verzekerden kunnen de polis online sluiten en vervolgens hun gegevens beheren in ‘Mijn Blue’. Contact opnemen met Blue kan telefonisch, per mail en via social media als Twitter en Facebook.

 

De premie zal medio november bekend worden gemaakt, als consumenten zich voor het komende jaar weer gaan oriënteren op hun zorgverzekering. Volgens Independer is dat al gaande en op veel grotere schaal dan een jaar geleden. Onderzoek van TNS Nipo, in opdracht van de vergelijkingssite, wijst uit dat bijna twee keer zoveel mensen van plan is over te stappen naar een andere zorgverzekeraar. Het overstappercentage zou van 5,5% toenemen tot 9,7%, wat neer zou komen op 1,6 miljoen verzekerden.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.