nieuws

Verzekeraars hebben lage dunk van zichzelf

Archief

Meer dan tweederde (70%) van de verzekeraars rangschikt zichzelf als ‘gemiddeld’ of ‘zwak’ waar het gaat om het vermogen om producten en diensten af te stemmen op de behoeften van de klant. Die opvallende conclusie trekt Accenture na een wereldwijd onderzoek onder 119 verzekeraars, waaronder twee Nederlandse. De verzekeringsmaatschappijen vinden zichzelf weinig onderscheidend en innovatief.

Verzekeraars hebben lage dunk van zichzelf

Meer dan driekwart van de verzekeraars (79%) rangschikt zichzelf als 'gemiddeld' of 'een van de achterblijvers in de sector' waar het gaat om de inzet van mobiele apparaten voor toegang tot hun diensten. Tweederde (64%) vindt zichzelf gemiddeld tot achterblijvend in het vermogen om innovatieve producten en diensten te leveren. De meeste verzekeraars vinden dat ze momenteel geen gedifferentieerde producten en dienstverleningsniveaus leveren.
Gemiddeld genomen biedt slechts 15% van de verzekeraars specifieke mobiele diensten aan (zoals informatie over verkochte producten, offertes en account management), terwijl meer dan de helft (54%) deze diensten online aanbiedt.
Wel zegt één op de zes verzekeraars externe gegevens (zoals van sociale media) te gebruiken om intern beschikbare klantinformatie aan te vullen. Voor 95% van de respondenten is het toegang krijgen tot relevante en actuele klantgegevens de moeilijkste uitdaging.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.