nieuws

Tweederde consumenten vindt intermediair niet betrouwbaar

Archief

Nog slechts eenderde van de consumenten betitelt het advies van het intermediair als betrouwbaar. Daarentegen is het vertrouwen in de banken toegenomen; in de ogen van de consument is dit het meest betrouwbare distributiekanaal. Deze conclusies komen uit de op de Verzekeringsbranchedag gepresenteerde VB Barometer, gebaseerd op cijfers het Gfk-onderzoek.

Tweederde consumenten vindt intermediair niet betrouwbaar

Het vertrouwen in het intermediaire advies blijkt sinds 2009 met 10 procentpunten te zijn afgenomen tot 32% en het bancaire advies profiteert hiervan. Op dit moment beoordeelt 46% van de consumenten het advies van bankmedewerkers als betrouwbaar, tegen 40% in 2010. Het advies van direct writers wordt redelijk stabiel beoordeeld met een positieve score van 37%, een afname van 1% ten opzichte van 2010.
Overigens worden zowel het intermediair als de bank en de direct writer door 17% als onafhankelijk betiteld en ook hier wint de bank terrein (+4%). Alle adviestaken ten spijt, ziet de consument – volgens het GfK-onderzoek – in de assurantieadviseur toch vooral een verkoper. Van de respondenten vindt 33% het intermediair het best te vergelijken met een verkoper of vertegenwoordiger. Anderen denken bijvoorbeeld aan een belastingadviseur (18%) of accountant (13%).

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.