nieuws

‘Transparantie in te veel woorden wekt argwaan’

Archief

Wie: Adviesgroep De Vogel Waar: Middelharnis Sinds: 1951 Relaties: 9.000 Medewerkers: 23 Omzet: _ 2 mln   Adviesgroep De Vogel heeft op 1 oktober het zestigjarig bestaan gevierd. Op die datum in 1951 begon Piet de Vogel met het aanbieden van verzekeringen als gevolmachtigd agent van Assurantie Maatschappij Nieuw Rotterdam. Het bedrijf staat nu onder […]

Wie: Adviesgroep De Vogel
Waar: Middelharnis
Sinds: 1951
Relaties: 9.000
Medewerkers: 23
Omzet: _ 2 mln
 
Adviesgroep De Vogel heeft op 1 oktober het zestigjarig bestaan gevierd. Op die datum in 1951 begon Piet de Vogel met het aanbieden van verzekeringen als gevolmachtigd agent van Assurantie Maatschappij Nieuw Rotterdam. Het bedrijf staat nu onder leiding van directeur-eigenaren Jan Peter Robijn, kleinzoon van De Vogel, en Leon van den Nieuwendijk. Robijn kocht het door zijn grootvader opgerichte bedrijf overigens enige jaren geleden terug van de Unirobe Groep. Afgelopen zomer nam het bedrijf het in dezelfde plaats gevestigde Arjo Assurantiën over, samen met de bijbehorende Hypotheekshop. De Vogel is lid van Adfiz.
 
Met welke verzekeraars doen jullie zaken?
Voogd & Voogd is een heel belangrijke partner. Verder doen wij direct zaken met de grotere intermediairmaatschappijen. Wij hebben er bewust gekozen om geen volmachten te voeren.
 
Wat zijn de adviesterreinen?
Verzekeringen, hypotheken en ook pensioenen. Voornaamste marktgebied? Goeree-Overflakkee is onze thuismarkt.
 
Op welke terrein heeft het bedrijf de beste groeimogelijkheden?
Als adviseur voor het mkb op de zakelijke markt. Maar ook voor particulieren zien wij mogelijkheden genoeg, als wij ons maar richten op de juiste doelgroepen en de administratieve processen zeer efficiënt inrichten.
 
Wie heeft de branche de meeste schade berokkend?
De zwartepiet bij één persoon of organisatie neerleggen heeft geen zin. Er is sprake geweest van een collectief falen waardoor het vertrouwen in onze bedrijfstak enorm is beschadigd. Het heeft aan leiderschap ontbroken in de afgelopen jaren.
 
Grootste ergernis in de branche of tijdens het werk?
Dat er geen verschil is in propositie tussen kantoren die alles op eigen kracht doen en kantoren die leunen op een verzekeraar.
 
Plannen voor de toekomst?
Wij willen in de eerste plaats onze positie binnen ons werkgebied verder versterken en ons op de tweede plaats concentreren op onze kerntaak: het adviseren van klanten en het behartigen van hun belangen.
 
Beloning door de verzekeraar of door de klant?
Per definitie betaalt de klant altijd. Als het technisch gezien maar volstrekt helder is waarop en waarvoor hij betaalt.
 
Al bezig met een abonnementensysteem, fee of uren factureren?
Alle vormen bieden wij aan, waarbij abonnementen overigens nog maar een fractie van onze omzet uitmaken.
 
Meest opvallende nieuws tijdens de afgelopen maanden?
Een opvallend bericht: te veel transparantie wekt argwaan bij klanten. Als iemand heel veel gaat uitleggen en toevoegen neemt het vertrouwen sterk af. Het risico is dat er zoveel wordt verteld, dat de klant de gedachte krijgt dat er iets niet klopt.
 
Wat is het grootste misverstand over de verzekeringsbranche bij de consument?
Dat er alleen maar zakkenvullers rondlopen. Heel veel consumenten worden uitstekend geholpen door integere mensen in de branche; bijvoorbeeld bij een schadegeval of bij een hypotheek. Laten wij met z'n allen proberen dat beeld iets meer onder de aandacht te brengen.
 
 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.