nieuws

Ohra wil ‘polisstress’ wegnemen

Archief

Ohra is met een nieuwe televisiecommercial aan de zorgcampagne begonnen. Daarin wijst het directe label uit de Delta Lloyd-stal op een adviesmodule, waarmee consumenten op internet de juiste zorgverzekering kunnen kiezen. Op die manier kunnen zij zich ontdoen van hun ‘polisstress’.

Ohra wil ‘polisstress’ wegnemen

In de commercial zit een echtpaar op de bank bij een therapeut. De zoektocht naar een nieuwe zorgverzekering heeft bij de man 'polisstress' veroorzaakt. "Vanwege de vele wijzigingen in de basis- en de aanvullende verzekeringen is de keuze voor een nieuwe zorgverzekering dit jaar lastiger dan ooit voor consumenten", stelt Fleur Dujardin, commercieel directeur bij Ohra. "Even snel een zorgverzekering uitzoeken is er niet meer bij. Om de polisstress te verminderen, biedt Ohra een makkelijke online adviesmodule."
Vergelijkingssite Independer.nl constateert ondertussen dat de internetlabels van de zorgverzekeraars gemiddeld 10% minder vragen voor een ziektekostenpolis dan zij met hun hoofdlabels doen. Volgens concurrent Verzekeringssite.nl is dit premieverschil wel kleiner geworden dan een jaar geleden: € 105 versus € 124 per maand. Het grootste verschil is er bij VGZ en het nieuwe internetlabel Blue: € 135. Independer verwelkomde een jaar geleden 93.000 nieuwe zorgverzekerden, Verzekeringssite 15.000: samen zo'n 12% van alle overstappers.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.