nieuws

Ohra en Zwitserleven worden online meest positief besproken

Archief

Verzekeraars komen positief naar voren in de berichtgeving op internet en in sociale media als Twitter, zo concludeert onderzoeksbureau Buzzcapture. Vooral Ohra (de ‘bom in eend’-commercial) en Zwitserleven (het Zwitserlevengevoel) worden online lovend besproken.

 

Het bureau analyseerde een half miljoen online berichten die in het afgelopen half jaar zijn geplaatst. Hoewel Ohra en Zwitserleven van de verzekeraars duidelijk de meest positieve kritieken weten te genereren, moeten zij in de top 10 twee banken laten voorgaan: ASN Bank en Triodos. 86% van de uitingen over deze banken is positief. De rest van de top 10 wordt echter ingenomen door verzekeraars: Ohra (72% positief), Zwitserleven (68%), Allsecur (58%), FBTO (56%), InShared (54%), Centraal Beheer (53%), Interpolis (52%) en Reaal (50%). "Succesvolle campagnes van Ohra en Allsecur krijgen online veel waardering. Verder lijken verzekeraars beter in staat in te spelen op de behoefte van klanten. Vele onderzoeken tonen aan dat de genoemde organisaties als goed en klantvriendelijk uit de bus komen. Deze resultaten worden in sociale media veelvuldig gedeeld." FBTO scoort met innovatie en het platform Onderling.nl. "Dat FBTO het eigen beleid deels uit handen geeft, wordt gewaardeerd."

 

Bijna twee derde van de bekeken uitingen was afkomstig van Twitter.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.