nieuws

ING sponsort ‘schoolreis van je leven’

Archief

De kinderen van groep 6/7 van de Jan Woudsma School in Driemond, onder de rook van Amsterdam Zuidoost, hebben vorige week de schoolreis van hun leven gemaakt. Eerst werden zij ’s middags in de klas verrast door ex-international Ronald de Boer. Hij kwam ze uitnodigen om met hem mee te gaan naar een training van het Nederlands Elftal, ter voorbereiding op de wedstrijd van Nederland tegen Zwitserland, die op 11 november werd gespeeld. Later kreeg de klas ook zelf een exclusieve voetbaltraining van Ronald de Boer en konden de leerlingen een aantal spelers van Oranje, waaronder Wesley Sneijder en Dirk Kuyt, en trainer Bert van Marwijk persoonlijk ontmoeten en natuurlijk om een handtekening vragen. Matthew Hagen, een van de leerlingen, had zijn klas opgegeven voor deze ‘schoolreis van je leven’, een initiatief van ING, als hoofdsponsor van het Nederlands Elftal. Matthew vond dat zijn klas moest winnen: "Na 35 jaar ging onze hoofdmeester per 1 oktober met pensioen, maar wat zou hij dit laatste schoolreisje graag mee willen maken!", luidde zijn motivatie. Het was voor iedereen inderdaad een onvergetelijke dag: "Zo dicht bij de spelers van het Nederlands Elftal kom je niet zo vaak!"

 

Inspiratie uit de oven

Onder het motto ‘er valt veel te leren van succesvolle ondernemers in andere branches’ organiseerde Onderlinge ‘s-Gravenhage onlangs een serie ontbijtworkshops voor het samenwerkende intermediair bij Brood en Banket Service (BBS) in Ouderkerk aan de Amstel. Gastspreker was culinair adviseur Ferenc Sulyok van BBS, naar eigen zeggen een ‘eatertainer’, die de tussenpersonen vertelde hoe een eenvoudig dorpsbakkerijtje kon uitgroeien tot een concern met drie bakkerijen, drie distributiecentra, 250 medewerkers en een landelijke dekking. Inmiddels richt BBS zich op catering, bedrijfsrestaurants, instellingen en grote horeca, maar dat is niet altijd zo geweest. Volgens Sulyok moest ook BBS enkele jaren geleden het verdienmodel aanpassen, zonder in te leveren op de kwaliteit. De basis daarvoor vormde een segmentatie van het klantenbestand volgens een kostprijs berekening per klant. Dat stemde de aanwezige assurantieadviseurs tot nadenken, aldus marketingmanager Maarten Keijser van de Onderlinge ’s Gravenhage. "Zij ervaren het dikwijls als ‘lastig’ om klanten duidelijk te maken dat advies geld kost. Toen vervolgens werd stilgestaan bij de verschillende verdienmodellen voor assurantiekantoren, bleek tijdens de uitwerking van een casus dat de deelnemers uitstekend ‘out of the box’ kunnen denken." ‘Eatertainer’Ferenc Sulyok geeft uitleg over assortiment en doelgroepen.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.