nieuws

Commotie over royementsbrief Europeesche

Archief

Bij het intermediair is commotie ontstaan over een besluit van de Europeesche om alle geschorste contracten die twee jaar als zodanig te boek staan te royeren, schijnbaar zonder restitutie van de gereserveerde premie. “Er wordt alleen restitutie verleend voor de mensen die terugbellen”, aldus een verontwaardigde tussenpersoon.

Commotie over royementsbrief Europeesche

De Europeesche bevestigt desgevraagd dat er een traject loopt om recreatieverzekeringen te beëindigen die lange tijd geleden opgeschort zijn. "Het gaat om polissen met een opschortingsperiode van meer dan twee jaar. In de gevallen dat er recht is op restitutie, is automatische verrekening van het restitutiebedrag met de verzekerde helaas niet altijd mogelijk. Bankgegevens van deze klanten blijken in veel gevallen niet meer te kloppen. Vandaar dat wij klanten via een brief over het royement hebben geïnformeerd", aldus de woordvoerder. Naar aanleiding van de vragen die de actie opriep, heeft de Europeesche de uitgestuurde brief opnieuw beoordeeld. "Hieruit blijkt dat wij niet duidelijk hebben opgenomen dat klanten met ons contact moeten opnemen om gegevens te verifiëren. Daarom hebben we besloten het traject stop te zetten, totdat we de brief hebben aangepast. Klanten die de oorspronkelijke brief al hebben ontvangen, zullen wij opnieuw informeren."

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.