nieuws

‘Voorkom wildgroei van beloningsvormen’

Archief

Wat zijn de adviesterreinen?

Wij bedienen het mkb in de volle breedte: van het verzekeren van bedrijfsrisico's, het verzekeren van medewerkers, het opzetten en beheren van pensioenregelingen, de financiële planning van de dga tot financieringen voor het bedrijf, ondernemer en werknemer.
 
Voornaamste marktgebied?
Ons marktgebied concentreert zich in de driehoek Alkmaar, Rotterdam, Amersfoort. In Amsterdam hebben we verder een dochterbedrijf Expat- Mortgages. Dit is een aantrekkelijke nichemarkt waarin we financieringsadviezen geven aan expats.
 
Op welke terrein heeft het bedrijf de beste groeimogelijkheden?
In zowel de zakelijke markt als ook de expatadvisering is sprake van structurele groei. Het op orde houden van kennis, kunde en klantcontact staat aan de basis van deze groei.
 
Wie heeft de branche de meeste schade berokkend?
De branche heeft zichzelf veel schade berokkend. Banken, verzekeraars en intermediairs hebben zelf de sleutel in handen voor herstel van het vertrouwen. De wetgever biedt geen oplossingen. Wat bijdraagt aan het consumentenvertrouwen: voorkom wildgroei van beloningsvormen, stop permanente wetgevingsinterventie en organiseer eerlijke concurrentieverhoudingen.
 
Grootste ergernis in de branche of tijdens het werk?
Dat zijn negativisme en hakken-in-het-zand-gedrag.
 
Wat zijn de toekomstplannen?
Stap voor stap verder bouwen aan de nieuwe realiteit van het verzekeringsintermediair: van een rendabele product georiënteerde portefeuille naar de rendabele levering van advies- en beheerdiensten aan individuele klanten.
 
Moet het intermediair worden beloond door de verzekeraar of door de klant?
Door klant én verzekeraar, altijd daar waar diensten door het intermediair worden geleverd. Vanzelfsprekend is een tarief- en tijdsverantwoording naar de relatie waaraan gefactureerd wordt. Zorg voor een efficiënte inrichting van facturatie en incasso vanuit de wetenschap dat de kosten uiteindelijk op de eindklant worden afgewenteld.
 
Al bezig met een abonnementensysteem, fee of uren factureren? Dienstverlening vindt plaats tegen uurtarief, een servicecontract of een verrichtingentarief met uitzondering van het beheer van schadeverzekeringen. In 2012 worden servicecontracten voor onderhoud en beheer in alle adviesdisciplines verder uitgerold.
 
Meest opvallende nieuws tijdens de afgelopen maanden?
Ze zijn schaars, maar het is ons gelukt om twee nieuwe collega's aan te trekken om de groei van de bedrijfsmatige verzekeringsportefeuille verder aan te kunnen. Wij kunnen die extra menskracht goed gebruiken voor uitbreiding van de activiteiten.
 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.