nieuws

‘Univé meest klantvriendelijk’

Archief

Univé is de meest klantvriendelijke verzekeraar van Nederland, zo heeft MarketResponse na een jaarlijks terugkerend onderzoek onder 2.500 consumenten vastgesteld.

 

De gemiddelde klantbeoordeling van Univé daalde wel iets van 8,24 naar 8,14. Om die reden is er in de top 10 van meest klantvriendelijke bedrijven van ons land geen verzekeraar meer te vinden. Die top 10 wordt gevormd door DA Drogist, Landal GreenParks, Gall & Gall, ASN Bank, Bol.com, ANWB, Etos, Jumbo, Ikea en Hema.

 

De scores komen tot stand via rapportcijfers voor vijf beoordelingscriteria, die gezamenlijk 80% van het totale oordeel over klantvriendelijkheid bepalen. De criteria zijn: wees beschikbaar als de klant daarom vraagt, kom de belofte die je in reclame maakt na, doe niet moeilijk over formaliteiten of als de klant wil ruilen, geef je fouten toe en los ze op juiste wijze op, val de klant niet onnodig lastig. Univé werd het hoogst beoordeeld op het onderdeel ‘niet moeilijk doen’.

 

Banken beter

In het onderzoek ontlopen de scores van banken en verzekeraars elkaar niet veel. In vergelijking met vorig jaar worden de banken over het algemeen net iets klantvriendelijker gevonden: banken 7,54 (7,43) en verzekeraars 7,52 (7,46). De sectoren energie en telecom scoren duidelijk lager; thuiswinkels, vrije tijd, retail en supermarkten scoren hoger. De hoogste score van alle bedrijven kreeg Triodos Bank (een 9,00), maar omdat het aantal waarnemingen beneden de honderd bleef, is Triodos buiten de ranglijst gelaten.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.