nieuws

Sociale media positief over verzekeraars

Archief

Verzekeraars komen positief naar voren in de berichtgeving op internet en in sociale media als Twitter, zo concludeert onderzoeksbureau Buzzcapture uit een analyse van een half miljoen online berichten die in het afgelopen halfjaar zijn geplaatst. Vooral Ohra (de ‘bom in eend’-commercial) en Zwitserleven (het Zwitserlevengevoel) worden online positief besproken.

Sociale media positief over verzekeraars

De financiële instellingen die op internet veruit het meest positief in beeld komen, zijn echter twee banken: ASN Bank en Triodos: 86% van de uitingen over deze banken is positief. De rest van de top 10 wordt echter ingenomen door verzekeraars: Ohra (72% positief), Zwitserleven (68%), Allsecur (58%), FBTO (56%), InShared (54%), Centraal Beheer (53%), Interpolis (52%) en Reaal (50%). "Succesvolle campagnes van Ohra en Allsecur krijgen online veel waardering. Verder lijken verzekeraars beter in staat in te spelen op de behoefte van klanten. Vele onderzoeken tonen aan dat de genoemde organisaties als goed en klantvriendelijk uit de bus komen. Deze resultaten worden in sociale media veelvuldig gedeeld." FBTO scoort met innovatie en het platform Onderling.nl. "Dat FBTO het eigen beleid deels uit handen geeft, wordt gewaardeerd."
Bijna twee derde van de bekeken uitingen was afkomstig van Twitter.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.