nieuws

Schadeafwikkelingsplatform eXchange ook voor Glasgarant

Archief

eXchange, het schadeafwikkelingsplatform van de Schadegarant-verzekeraars, is uitgebreid en voortaan ook beschikbaar voor de afwikkeling van autoruitschaden. eXchange vervangt GRIP, dat sinds 2005 dienst deed als platform van Glasgarant.

Schadeafwikkelingsplatform eXchange ook voor Glasgarant

Afhankelijk van de rol van de gebruiker en het soort claim regelt eXchange de afwikkeling conform Schadegarant- of Glasgarant-voorwaarden volledig automatisch. Functies als automatische polisdekkingsverificatie, automatische aanvulling van autogerelateerde data, dossierstatusoverzichten, statistische en technische analyse van de ingediende claims, behandeladviezen en automatische dossierroutering naar behandelplaatsen en een zoeksysteem op basis van eXperate zijn gehandhaafd en daar waar nodig aangepast aan de specifieke kenmerken van een autoruitschadeclaim. Ook zijn autoruitschade-analysefilters als eXpect en eXpectech beschikbaar, zodat claims kunnen worden vergeleken met historische data. Op basis hiervan kunnen behandeladviezen worden gegenereerd. "Het resultaat is een beter inzicht in de ruitschadelast, minder administratieve lasten, minder telefoonverkeer op behandelafdelingen en een tevreden klant", aldus Glasgarant-directeur Johan Schoonhoven.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.