nieuws

Pas op voor slinkse financiële adviseurs

Archief

In de rubriek “In de Media” geeft AM Web dagelijks een samenvatting van de berichtgeving over de verzekeringswereld in andere media, zoals de dagbladen. Vandaag aandacht voor een artikel in weekblad Elsevier, die daar op de eigen website als volgt aandacht voor vraagt: “Consumenten laten zich dure of ongeschikte financiële producten aansmeren door adviseurs. Die weten het altijd slinks te brengen.”

Pas op voor slinkse financiële adviseurs

In het videofilmpje op diezelfde website vertelt redacteur Rentsje de Gruyter over "hun trucs". Op de voorpagina van het weekblad zelf wordt het artikel als volgt aangekondigd: "Financiële babbels: de trucs waarmee adviseurs u dure polissen en pensioenen aansmeren". In het artikel worden de financiële planners Andrea Middel (ex-ABN Amro), Rick Wassenaar (ex-Mees Pierson) en René Graafsma – door de auteur ook André Graafsma genoemd – opgevoerd als deskundigen. De negen valkuilen zijn volgens Elsevier: "ze gebruiken moeilijke woorden, ze willen u meerdere producten aansmeren, ze jagen hun eigen belang na, ze weten dat u zich schaamt, ze zaaien angst, ze zetten al te zeer druk op de ketel, ze spiegelen de klant lage kosten voor, ze rekenen op uw gemakzucht en ze hebben het graag makkelijk".
(Elsevier 40, pag. 52 t/m 56)
 
Overig verzekeringsnieuws vandaag in de media:
 
Banken te strikt bij hypotheek
(Het Financieele Dagblad, pag. 1)
 
Spaarloon komt vrij
(De Telegraaf, pag. 1)
 
Pensioen wordt individueel
(Het Financieele Dagblad, pag. 9)

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.