nieuws

Intrasurance slaat vleugels uit naar het buitenland

Archief

'Dit is de keuken'

Kennedy ziet het intermediair niet verdwijnen, maar voorziet een andere rol. Hij komt daartoe met de vergelijking met Volvo Car Generation, waarbij klanten online hun auto konden samenstellen. "Heb ik gedaan: type, motortype, luxe, kleur, velgen, accessoires, etc. Bij mijn dealer heb ik gecheckt of ik de goede keuzes had gemaakt, of ik iets over het hoofd had gezien en of hij het proces tot levering verder wilde begeleiden."
 
Volgens Kennedy gaat dit bij een hypotheek, een lijfrente of overlijdensrisicoverzekering net zo gebeuren. "De klant gaat veel meer zelf doen, die wil zelf aan de knoppen zitten en zoekt bevestiging, controle en aanvulling bij de expert. Het intermediair moet af van het makelaarssyndroom: 'Kijk, dit is de keuken…'; ja, dat zie ik zelf ook wel."
 
Buitenland
Verzekeruzelf heeft momenteel ongeveer 50.000 polissen in de 'boeken'. Een veelvoud daarvan zit in de gezamenlijke portefeuille van zo'n zestig labels die op het platform van volmachtbedrijf Intrasurance draaien. Vorig jaar durfden de eigenaren Frank Cooler en Henk Wiggers het aan om de techniek in licentie uit te geven aan een derde, namelijk Meeùs (Unirobe Meeùs Groep). Die licentie zal nu op veel grotere schaal worden verkocht.
 
Intrasurance, in ons land al goed voor een omzet van € 25 mln, gaat dat ook in het buitenland doen. Het speciaal daartoe opgerichte dochterbedrijf Intrasurance Technology Services (ITS) mikt niet alleen op gevestigde verzekeringsmarkten als het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten maar ook op opkomende landen zoals Rusland, Turkije, Zuid-Afrika en Brazilië; internetapplicaties van ITS draaien sinds kort al in Duitsland en België. "Wij leveren in die constructie de techniek, de licentiekoper doet zelf de acceptatie, schadeafhandeling, marketing et cetera", aldus Kennedy.
 
Snufjes
Hij werd deze zomer vanwege zijn internationale ervaring aangetrokken om het bedrijfsonderdeel ITS te leiden. Een recentelijk bezoek aan India leerde hem dat Nederland in het algemeen en Intrasurance in het bijzonder goed bezig zijn. "De Indiërs presenteerden daar de nieuwste snufjes die ze samen met een grote Amerikaanse verzekeraar hadden ontwikkeld. Nou, daar zat niets bij wat wij al niet al jaren gebruiken." Enthousiast is hij bovendien over de samenwerking met Microsoft, vanaf dag één de ICT-partner van Intrasurance. De bijdrage van Microsoft maakt tevens de internationale expansie van Intrasurance een stuk dichter binnen handbereik.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.