nieuws

Independer wil met nieuwe tv-commercial doorgroeien

Archief

Naamsbekendheid

Independer.nl begon de vorige campagne in augustus 2010, toen maandelijks een kleine 4.000 autoverzekeringen werden gesloten. De naamsbekendheid is tussen mei 2010 en mei 2011 toegenomen van 5% naar 13% (spontaan) en van 57% naar 78% (geholpen). Het aantal bezoekers op het site-onderdeel 'Autoverzekeringen' steeg dankzij de campagne van 80.000 naar 136.000 per maand.
 
Het aantal gesloten polissen is in de eerste vijf maanden van dit jaar gemiddeld uitgekomen op 8.100. Het marktaandeel van Independer is daarmee op 21% gekomen, tegen 17% in 2008, 14% een jaar later en 16% vorig jaar.
 
De met dit alles gepaard gaande mediabestedingen van in totaal € 2,3 mln en productiekosten van € 0,6 mln zegt Independer al na acht maanden te hebben terugverdiend. Dit werd onder meer mogelijk doordat het aantal gesloten zorgverzekeringen en woonverzekeringen in de slipstream van de autopolissen toenam met 328% respectievelijk 99%.
 
Lijfrente
Independer is gestopt met het vergelijken en sluiten van direct ingaande lijfrentes (DIL). "Het zijn complexe producten. Dat betekent dat er strikte eisen worden gesteld aan het advies. Wij boden direct ingaande lijfrentes aan zonder advies (execution only). Maar in de praktijk bleek dat klanten altijd enige vorm van advies nodig hadden."
 
En advies geven kost veel tijd, weet Independer. "Wij richten ons steeds meer op het aanbieden van verzekeringen die direct online kunnen worden gesloten. Direct ingaande lijfrentes passen daar niet bij." In mei stopte de vergelijkingssite al met de verkoop van fiscaal aftrekbare garantiekoopsommen. Uitvaart- en overlijdensrisicoverzekeringen blijven nog wel in assortiment.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.