nieuws

Financiële Ombudsman en woekerpolissen in Tros Radar

Archief

“De Ombudsman Financiele Dienstverlening wil klachten over woekerpolissen niet meer in behandeling nemen. Maar dat hoort toch juist bij zijn taak?”, zo kondigde Tros Radar de uitzending van gisteravond aan.

Financiële Ombudsman en woekerpolissen in Tros Radar

De Ombudsman Financiële Dienstverlening Nol Monster stopt met het bemiddelen tussen verzekeraars en individuele consumenten met een klacht over een woekerpolis. Klagers kunnen volgens hem beter naar de rechter stappen of naar de geschillencommissie van het klachtenorgaan financiële dienstverlening (Kifid). "Ik zie geen mogelijkheid om succesvol te bemiddelen", schrijft Monster in een brief aan circa 150 consumenten die de afgelopen maanden een klacht hebben ingediend. Veel woekerpolishouders zijn teleurgesteld.
(Tros Radar, maandag 17 oktober)

 

 
Overig verzekeringsnieuws vandaag in de media:
 
Woekerpolisklanten dreigen bezwaarrecht te verliezen
(De Telegraaf, pag. 23)
 
DNB zet fondsen onder druk over pensioenen
(Het Financieele Dagblad, pag. 1)
 
Kadaster: meer huizen verkocht in september
(Het Financieele Dagblad, pag. 3)
 
KBC verkoopt verzekeraar Fidea
(Het Financieele Dagblad, pag. 13)

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.