nieuws

‘Belachelijk dat de klant voor de fouten betaalt’

Archief

Met welke verzekeraars doen jullie zaken?

Wij hebben volmachten van alle grote verzekeraars en een paar niche-spelers. Bijzonder is dat we van zeven verzekeraars een verzuimvolmacht hebben en ook het WGA-eigenrisicodragerschap kan in volmacht.
 
Wat zijn de adviesterreinen?
Hypotheken (op fee-basis) en particulier advies. De advisering aan bedrijven valt uiteen in pensioen (op uurbasis bij collectiviteiten), sociale wetgeving (verzuim, WGA en arbo) via De Verzuimeconoom en alle overige bedrijfsmatige verzekeringen.
 
Welke rol speelt internet?
Niet zo'n grote rol; wij zitten meer in de business-to-businessmarkt.
 
Voornaamste marktgebied?
Het midden- en kleinbedrijf tot 250 man personeel in een straal van 50 kilometer. We hebben ook een aantal klanten tot zesduizend personeel waar we met name op het terrein van sociale wetgeving en pensioen adviseren.
 
Op welk terrein heeft het bedrijf de beste groeimogelijkheden?
Bedrijfsmatige verzekeringen.
 
Zijn er plannen om de dienstverlening uit te breiden?
Onlangs hebben we bankactiviteiten met de RegioBank opgestart. Daarnaast hebben wij een eigen arbodienst. Daarmee zijn we eigenlijk een totale financiële dienstverlener geworden. Serviceproviding kan ook nog verder uitgebouwd worden. Voorlopig hebben wij dus pijlen genoeg op onze boog.
 
Grootste ergernis in de branche of tijdens het werk?
Administratieve lastenverzwaring door de wet- en regelgeving. Wij keuren die regelgeving overigens niet af.
 
Wat zijn de toekomstplannen?
D'ran, de geuzenspreuk van voetbalclub De Graafschap.
 
Beloning door de verzekeraar of door de klant?
Door beide partijen. Wij nemen voor de verzekeraar veel werk uit handen qua distributie en klantbediening en corrigeren veel fouten van verzekeraars. Het is natuurlijk belachelijk dat onze klanten daarvoor moeten betalen. De klant betaalt ons voor het juiste advies. Die gaat natuurlijk nooit betalen voor het herstellen van fouten van verzekeraars.
 
Al bezig met een abonnementensysteem, fee of uren factureren?
Wij zijn bezig met abonnementen, maar zoals het er nu naar uitziet wordt de particulier genoeg beschermd en lijkt het dus minder noodzakelijk om te gaan werken op abonnementsbasis. Bij schadeverzekeringen voor bedrijven houden we uren bij om een kostprijs te kunnen berekenen, zodat we ook daar op uren kunnen gaan werken. De pensioen- en hypothekenafdelingen werken al op deze manier.
 
Meest opvallende nieuws tijdens de afgelopen maanden?
De grote onduidelijkheid die verzekeraars en de AFM oproepen. Er gaat een hoop veranderen in 2013 maar niemand weet nog wat dit exact inhoudt. Zo wordt het wel lastig om je organisatie daarop te sturen.
 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.