nieuws

‘Klant is 18 uur bezig om hypotheekinfo te lezen’

Archief

Kantoor in beeld

 

Wie: IFA-De Jong, Rensen & Van Beek

 

Waar: Barendrecht, Maassluis

 

Sinds: 2007

 

Medewerkers: 22

 

Relaties: 13.000

 

Provisie-omzet: _ 1,8 mln

 

IFA-JRB is in 2007 ontstaan uit een fusie tussen IFA Assurantiën en De Jong, Renzen & Van Beek. "Wij zijn actief op de particuliere en de zakelijke markt en leveren dienst op het gebieden van pensioenen, hypotheken, beleggingen, financieringen en (schade)verzekeringen", zegt directeur Sander Barto. "Ik durf te zeggen dat wij efficiënt kunnen werken en zeer servicegericht zijn. Wij hebben de acceptatie, de polisopmaak en de schadeafhandeling geconcentreerd op één plek, ons kantoor in Barendrecht en hebben bijvoorbeeld een speciaal noodnummer waar altijd iemand bereikbaar is."

 

Met welke verzekeraars doen jullie zaken?

Wij hebben aanstellingen bij diverse verzekeraars, maar met de Goudse, Delta Lloyd, Generali, ING, Menzis en met beursmakelaar Havelaar & Van Stolk doen wij heel regelmatig zaken. Verder hebben wij schadevolmachten van ASR, Allianz, Reaal en NN en een levenvolmacht van Ardanta.

 

Zijn jullie lid van Adfiz of van een andere organisatie binnen het intermediair?

Nee, maar wij oriënteren ons op het lidmaatschap van de NVGA.

 

Wat zijn de adviesterreinen?

Particulieren, het mkb en multina-tionals. Voor zakelijke relaties hebben wij IFA Bedrijfsadvies opgezet. Dit bedrijfsonderdeel heeft zich gespecialisseerd in advisering over pensioenen voor zowel werkgever als werknemer.

 

Welke rol speelt internet in het bedrijf?

Wij zetten internet onder meer in bij onze grote collectieve contracten waarbij werkgevers hun werknemers in de gelegenheid stellen goedkoop verzekeringen te sluiten. Ik zie er geen direct communicatiemiddel met de bestaande klanten in. Wij denken nog steeds dat onze klanten het op prijs stellen door hun eigen adviseur te worden geadviseerd.

 

Wat is jullie voornaamste marktgebied?

Onze klanten zijn verspreid over de regio Groot Rijnmond.

 

Welke ontwikkeling heeft de branche de meeste schade berokkend?

De woekerpolis. Die is toch het begin geweest van de onrust in de branche. Daarna hebben de incidenten elkaar opgevolgd, met als hoogtepunt de DSB-affaire.

 

Grootste ergernis in de branche?

De tv-uitzendingen waarbij wij als criminelen worden neergezet. Verder de overvloed aan regels van de AFM en andere controlerende instanties. Het is toch wel erg zot dat een klant achttien uur bezig is om alle documentatie te lezen die bij een hypotheek wordt verstrekt.

 

Zijn jullie al bezig met een abonnementensysteem, fee of uren declareren?

Wij hebben nog geen abonnementensysteem en zullen dat voorlopig ook niet gaan voeren. Bij ons kan de klant wel kiezen of hij ons beloont op basis van provisie, een uurtarief of een vaste fee.

 

Wat was het meest opvallende nieuws tijdens de afgelopen maanden?

De introductie van het CAR-model dat vervolgens weer door de DNB wordt ontkracht door te stellen dat het intermediair een economisch delict pleegt wanneer het dit model toepast.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.