nieuws

Gereformeerden doelgroep voor nieuw verzekeringslabel Credeo

Archief

In samenspraak met zes intermediairbedrijven lanceert schadeverzekeraar National Academic zeer binnenkort het label Credeo. Het aanbod betreft een schadepakket voor mensen met “een positief christelijke instelling”. Tot de doelgroep worden in eerste aanleg mensen gerekend uit de diverse kerkelijke takken binnen de gereformeerde stroming. Dat zouden er zeker 350.000 zijn.

Gereformeerden doelgroep voor nieuw verzekeringslabel Credeo

Als haalbaar wordt gedacht aan een aantal van 70.000 verzekerden, grofweg het aantal polishouders van de twee 'christelijke zorgverzekeraars' binnen Achmea, Prolife en DVZ. "We hopen binnen twee jaar op 15.000 tot 20.000 verzekerden te zitten", aldus directeur Laurens Geysendorpher.

Het concept is samen met zes tussenpersonen ontwikkeld, waarvan er vier actief zijn in of rond de Veluwe. Credeo wil zich onderscheiden met een afwijkende dekking en vooral scherpe premie. Die wordt mogelijk doordat de reformatorische doelgroep een aantal kenmerken wordt toegedicht, zoals klantentrouw, de bereidheid tot het aanvaarden van een hoog eigen risico en een lage schadelast door de hoge moraliteit. Het schadepakket van Credeo zal bestaan uit verzekeringen voor auto, aansprakelijkheid, inboedel, woonhuis, reis en rechtsbijstand. Opvallend aan de dekking zal bijvoorbeeld zijn dat die weinig beperkingen of clausules kent en dat er specifieke dekking is voor dure boeken, orgels en andere instrumenten.

Per verzekerde zal National Academic jaarlijks enkele euro’s schenken aan de eveneens in Dordrecht gevestigde Stichting De Hoop.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.