nieuws

Gereformeerden doelgroep voor nieuw verzekeringslabel Credeo

Archief

In samenspraak met een zestal intermediairbedrijven lanceert schadeverzekeraar National Academic zeer binnenkort het label Credeo. Het aanbod betreft een schadepakket voor mensen met "een positief christelijke instelling".

 

Tot de doelgroep worden in eerste aanleg mensen gerekend uit de diverse kerkelijke takken binnen de gereformeerde stroming. Dat zouden er zeker 350.000 zijn. "Die groep zoekt verbondenheid met elkaar en heeft bij het intermediair de behoefte aan zo’n verzekeringsproduct kenbaar gemaakt", zegt directeur Laurens Geysendorpher namens National Academic.

 

Als haalbaar wordt geacht een aantal van 70.000 verzekerden, grofweg het aantal polishouders van de twee ‘christelijke zorgverzekeraars’ binnen Achmea, Prolife en DVZ. "We hopen binnen twee jaar op 15.000 tot 20.000 verzekerden te zitten."

 

Niet exclusief

Het concept is samen met zes tussenpersonen ontwikkeld, waarvan er vier actief zijn in of rond de Veluwe: Maat Adviseurs (Ede), Van den Brink & Schuiteman Assurantiën (Putten), Van der Veen Financieel Advies (Rijssen) en Z&P Adviesgroep (Hoevelaken). De twee andere kantoren zijn Intrada Adviesgroep (Heerjansdam) en Van der Schaaf & Kooijmans (Bloemendaal). Hans Ouwerkerk van Intrada koestert de wens voor een ‘refopolis’ al langer. Hij liet om die reden in 2007 al de website naareerengeweten.nl registreren.

 

Credeo is overigens niet exclusief voor deze kantoren. "Maar het intermediair moet zelf wel die overtuiging hebben, anders kun je dit product niet goed aanbieden", vindt Geysendorpher.

 

Scherpe premie

Credeo wil zich onderscheiden met een afwijkende dekking en vooral scherpe premie. Die wordt mogelijk doordat de reformatorische doelgroep een aantal kenmerken wordt toegedicht, zoals klantentrouw, de bereidheid tot het aanvaarden van een hoog eigen risico en een lage schadelast door de hoge moraliteit.

 

Het schadepakket van Credeo zal bestaan uit verzekeringen voor auto, aansprakelijkheid, inboedel, woonhuis, reis en rechtsbijstand. Opvallend aan de dekking zal bijvoorbeeld zijn dat die weinig beperkingen of clausules kent en dat er specifieke dekking is voor dure boeken, orgels en andere instrumenten.

 

Stichting De Hoop

De naam Credeo is een samenvoeging van ‘Credo’ (ik geloof) en ‘Deo’ (God). Niet alleen door naam en logo moet de doelgroep tot de ‘refopolis’ worden aangetrokken, maar ook de koppeling aan een goed doel. Per verzekerde zal National Academic jaarlijks enkele euro’s schenken aan de eveneens in Dordrecht gevestigde Stichting De Hoop. Die stichting biedt evangelische hulpverlening aan kinderen, tieners en volwassen met problemen op psychosociaal, psychiatrisch en verslavingsgebied.

 

Ruimer acceptatiebeleid

National Academic gaat zich voortaan ook richten op middelbaar en hoger personeel zónder hogere opleiding. Tot op heden accepteerde de Dordtse maatschappij alleen verzekerden die minimaal een hbo- of academische opleiding hadden afgerond. "De nieuwe acceptatiemethode komt voort uit meerdere jaren van intensieve databaseanalyse en databaseverrijking. Door deze methode is met 85% zekerheid te zeggen of een persoon valt binnen de doelgroep en dus functioneert op het juiste niveau."

 

National Academic vergroot hiermee de doelgroep naar eigen zeggen tot 2,4 miljoen huishoudens.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.