nieuws

Klantbeleving positief bij Ditzo en Univé

Archief

Het vertrouwen van de consument in financiële merken is nog niet verbeterd, concludeert bureau Euro RSCG uit onderzoek onder 1.350 mensen. Uinvé en internetlabel Ditzo vormen een uitzondering op die regel.

Klantbeleving positief bij Ditzo en Univé

Volgens Euro RSCG hebben vooral merken die de macht bij de consument leggen het tij mee. "Met de trillingen van de kredietcrisis nog in de benen wil de consument zijn lot niet langer in handen leggen van de gevestigde orde." Van de 17 onderzochte verzekeringsmerken maken er twee een positieve ontwikkeling door in de beleving van de consument: één op de tien ziet een verbetering bij Ditzo, dankzij "de licht rebelse strategie", en Univé verbetert in de ogen van bijna 5% van de consumenten vanwege de coöperatieve achtergrond. "Daarmee plaatst Univé zich buiten het 'hokje met alle grote, graaiende, financiële multinationals' en staat zo aan de kant van de consument."
Andere verzekeringsmerken dalen in de achting van de consument, met als negatieve uitschieters Zwitserleven en Avéro Achmea.

Reageer op dit artikel