nieuws

Kantoor in Beeld

Archief

Wie:

Zuyderleven Financieel Advies Groep
Waar: Breda
Sinds: 2003
Medewerkers: 20
Relaties: 5.000
 
De oorsprong van Zuyderleven Financieel Advies Groep in Breda ligt in het hypotheekadvies. "Vanaf de start in 2003 hebben wij onze dienstverlening gebaseerd op persoonlijke betrokkenheid en deskundigheid, maar ook op passie, zegt commercieel directeur Sjef Martens van Zuyderleven. Het bedrijf adviseert particulieren en mkb'ers op het gebied van verzekeringen en financiën en houdt zich ook bezig met makelaardij (Zuyderleven Makelaars). Verder zijn er bedrijfsonderdelen als Zuyderleven Corporate Finance (voor ondernemers) en Zuyderleven Participaties (assisten- tie bij bedrijfsvoering).
 
Met welke verzekeraars doen jullie zaken?
Wij hebben altijd gezocht naar partners die qua dienstverlening een verlengstuk van ons bedrijf zouden kunnen zijn. De Noordhollandsche van 1816 is zo'n maatschappij die qua kwaliteit, filosofie en IT exact aansluit bij onze filosofie. Op het vlak van business-to-business zijn dit Delta Lloyd, ASR en NN.
 
Welke rol speelt internet/ICT in de bedrijfsvoering?
Voor wat betreft financiële dienstverlening geloven wij in persoonlijk contact. "Communicatie via het beeldscherm" is niet onze stijl. Wij zijn wel blij dat we bij de start flink hebben geïnvesteerd in ICT. Daardoor kunnen wij tegen relatief zeer lage kosten gestandaardiseerd maatwerk leveren.
 
Voornaamste marktgebied?
Wij werken voornamelijk locaal en regionaal. Ons businessmodel is zodanig ingericht dat we binnen onze verschillende units elke doelgroep kunnen bedienen. Ons zelfgebouwde CRM maakt dit op redelijk eenvoudige wijze mogelijk en inzichtelijk.
 
Zijn er plannen om de dienst- verlening uit te breiden?
Onlangs hebben wij de overname van assurantiekantoor Asbema afgerond, een bedrijf dat in vijftig jaar een kwalitatief hoogwaardige portefeuille heeft opgebouwd. Voor dit soort kansen hebben wij de ogen altijd open.
 
Op welk terrein heeft het bedrijf de beste groeimogelijkheden?
Wij begeleiden ondernemers zowel privé als in hun bedrijfsvoering. Dat gaat dus veel verder dan financieel advies. Bij bedrijven is er veel behoefte aan begeleiding bij transacties, financieringen, overnames en risicomanagement. Wij zien onze klanten als gasten in een goed à-la-carte-restaurant. Als de gast tevreden is, betaalt hij graag de rekening en komt met vrienden terug. Omdat wij vanaf de start transparant zijn geweest over beloning, hoeven wij in tegenstelling tot concurrenten geen inhaalslag te maken. Wij merken dat dit ook accountants, advocaten en notariskantoren is opgevallen en dat ze steeds vaker klanten naar ons doorsturen.
 
Al bezig met een abonnementensysteem, fee of uren factureren?
Loyaliteit is iets dat je verdient door je werk goed te doen. Je moet dit niet af willen dwingen via een abonnement. Als je de verwachtingen van je relaties waarmaakt en zelfs overtreft, is loyaliteit een simpel gevolg.
 
Grootste misverstand over de branche bij de consument?
Mensen verkeren nog in de veronderstelling dat een intermediair geld kost, terwijl in de praktijk juist toegevoegde waarde wordt geleverd.
 
Welke persoon of organisatie heeft de branche de meeste schade berokkend?
Dat zijn er te veel om op te noemen.

Reageer op dit artikel