nieuws

Alle verzekeraars scoren voldoende in consumentenonderzoek

Archief

Alle 44 deelnemende verzekeraars scoren een voldoende in het eerste klanttevredenheidsonderzoek van het Verbond van Verzekeraars. Bijna 35.000 klanten van deze maatschappijen gaven hun mening over de verzekeraars. Hoewel de resultaten uiteenlopen, scoort geen enkel verzekeringslabel een onvoldoende.

Alle verzekeraars scoren voldoende in consumentenonderzoek

Schadeverzekeraars krijgen van hun klanten gemiddeld een 7,7, zorgverzekeraars, een 7,6 en levensverzekeraars een 7,1. Bij de levensverzekeraars krijgt Dela het hoogste cijfer, gemiddeld een 7,7. "Wij zijn blij met dit cijfer en met het nu verworven Keurmerk Klantgericht Verzekeren waarvan dit onderzoek deel uitmaakt", zegt directeur Verzekeren Martin de Jong van Dela. "Wij gebruiken dit onderzoek om onszelf een spiegel voor te houden; het kan namelijk altijd beter."
Het hoogste rapportcijfer in het onderzoek is voor schadeverzekeraar ZLM: die krijgt een 8,8 voor de afhandeling van claims. Op alle onderdelen (nieuwe klanten, bestaande klanten en claims) presteert ZLM gemiddeld  het beste van alle schadeverzekeraars met een 8,3. Van de zorgverzekeraars haalt DVZ met een 8,0 het beste gemiddelde.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.