nieuws

SBI helpt intermediair bij opzet van abonnementensysteem

Archief

Onder de naam Specialisten Basisbeloning Intermediair (SBI) is een nieuw bedrijf van start gegaan dat het intermediair ondersteunt bij het invoeren van een serviceabonnement. "Wij zorgen op no cure, no pay-basis voor additionele inkomsten", zegt oprichter Eric Jansen.

 

Jansen is voorheen werkzaam geweest als salesmanager bij Avéro Achmea en was tot voor kort commercieel directeur bij Akkermans & Partners Pensioen Netwerken. Samen met Frank Wagelaar en Richard Poelman is hij de eigenaar van SBI. "Wij onderscheiden ons van factoringbedrijven als Factua en Fa-med doordat wij het intermediair helpen een abonnementensysteem op te zetten, maar wij verzorgen ook de gehele opstart en de verwerking van het administratieproces", zegt Jansen. "Andere facturatiebedrijven zijn eigenlijk incassobureaus. Het intermediair weet alleen niet hoe de facturering nu precies verzorgd moet worden. De adviseur hoeft bij ons alleen zijn klantenbestand aan te leveren en wij doen de rest", zegt Jansen.

 

Uiteindelijk kiest 50% tot 65% van alle klanten voor beloning op basis van een serviceabonnement, stelt hij. "Wij schrijven alle klanten aan op no cure, no pay-basis: voor de relaties die geen abonnement gaan afnemen, betaalt het intermediair dus niet." SBI biedt de kantoren bovendien een opleiding voor de medewerkers. Per intermediair zijn de kosten van het abonnement voor de relatie variabel; die worden in overleg met het intermediair vastgesteld. SBI ontvangt per incasso "een geringe vergoeding".

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.