nieuws

Nassau wil stoffig imago voor sollicitanten oppoetsen met site

Archief

Nassau Verzekeringen in Rotterdam is gestart met een nieuwe site www.werkenbijnassau.nl   waarop sollicitanten te zien krijgen wat ze kunnen verwachten van het werk en het carrièreperpectief bij een verzekeraar die zich richt op de zakelijke markt.  

Het is Nassau opgevallen dat het imago van de verzekeringsbranche nogal stoffig is en dat werkzoekende juristen, economen en hbo'ers daardoor eerder kiezen voor een baan bij een bank of een advocatenkantoor. 
"Wij richten ons zowel op studenten als starters met werkervaring", zegt directeur Onno Paymans van Nassau. "De site laat zien wat een verzekeraar in de praktijk doet, wat voor mensen er werken en wat hun rol is binnen de organisatie." Vanuit de organisatie komen een risicoanalist en een schadejurist aan het woord.
Het blijkt dat mensen vaak een volledig verkeerd idee hebben van wat werken bij een verzekeraar inhoudt, zegt Paymans. "Als ze eenmaal een goed beeld hebben van de mogelijkheden, blijken ze toch vaak voor ons te kiezen." 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.