nieuws

Minder mensen sluiten online polis

Archief

Er worden dit jaar minder vaak verzekeringen via internet verkocht dan in 2009. Het percentage mensen dat via internet een verzekering sloot, is in de eerste helft van 2010 gedaald naar 41%; over de eerste zes maanden van 2009 was dat nog 59%. Het afgelopen jaar is relatief vaker gebruik gemaakt van de telefoon of van de diensten van een tussenpersoon om een verzekering aan te schaffen, aldus onderzoeksbureau Blauw Research en Thuiswinkel.org.

Minder mensen sluiten online polis

Beide organisaties hebben voor hun jaarlijkse Multichannel Monitor 1.523 consumenten ondervraagd over hun aankoopgedrag. Wat de totale hoeveelheid bestedingen betreft, neemt het belang van internet nog steeds toe. Tijdens de eerste zes maanden van dit jaar kochten consumenten voor in totaal € 3,85 mld via internet, 10% meer vergeleken met de eerste helft van 2009, zo constateren Blauw en Thuiswinkel.org.
In het eerste halfjaar van 2010  is het totale aantal internetkopers met 7% gestegen naar 7,6 miljoen. De onderverdeling per productcategorie zoals verzekeringen of reizen is nog niet bekend gemaakt. Als oriëntatiekanaal voor verzekeringsproducten wordt internet steeds belangrijker: 57% van de kopers oriënteerde zich via  internet, tegen 54% in de eerste helft van 2009.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.