nieuws

IZA en VGZ slecht in beantwoording klantvragen

Archief

De zorgverzekeraars IZA en VGZ (foto)  komen als slechtste uit de bus bij de beantwoording van klantvragen. DVZ en Groene Land  (vanaf 1 januari Zilveren Kruis Achmea) zijn het meest accuraat op dit gebied. Dit blijkt uit een onderzoek dat de Consumentenbond zal publiceren in het decembernummer. In totaal werd een op de vijf vragen door de zorgverzekeraars fout beantwoord.

IZA en VGZ slecht in beantwoording klantvragen

De verschillen tussen de vijftien onderzochte verzekeraars waren zeer groot. Ze kregen elk veertien zorgverzekeringsvragen, vijf keer per e-mail en vijf keer per telefoon. Veel foute antwoorden waren er bij vragen over de premie van 18-jarigen, de collectieve verzekering bij een scheiding en de berekening van het eigen risico. "Fouten kunnen hier hele vervelende financiële gevolgen hebben voor de verzekerde", aldus de onderzoekers.

Reageer op dit artikel