nieuws

IZA en VGZ slecht in beantwoording klantvragen

Archief

De zorgverzekeraars IZA en VGZ (foto)  komen als slechtste uit de bus bij de beantwoording van klantvragen. DVZ en Groene Land  (vanaf 1 januari Zilveren Kruis Achmea) zijn het meest accuraat op dit gebied. Dit blijkt uit een onderzoek dat de Consumentenbond zal publiceren in het decembernummer. In totaal werd een op de vijf vragen door de zorgverzekeraars fout beantwoord.

IZA en VGZ slecht in beantwoording klantvragen

De verschillen tussen de vijftien onderzochte verzekeraars waren zeer groot. Ze kregen elk veertien zorgverzekeringsvragen, vijf keer per e-mail en vijf keer per telefoon. Veel foute antwoorden waren er bij vragen over de premie van 18-jarigen, de collectieve verzekering bij een scheiding en de berekening van het eigen risico. "Fouten kunnen hier hele vervelende financiële gevolgen hebben voor de verzekerde", aldus de onderzoekers.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.