nieuws

Hand in eigen boezem goede zaak voor branche

Archief

Wie: Van KlaverenStigter

 

Waar: Ridderkerk

 

Sinds: 1899

 

Medewerkers: 28

 

Relaties: 10.000 particulieren en 2.500 bedrijven

 

Provisie-inkomen: 2,6 mln

 

VanKlaverenStigter is een voortzetting van een aantal oude assurantiekantoren, merendeels familiebedrijven. Het kantoor is sinds 1899 gevestigd in de regio Rotterdam Rijnmond.

 

VanKlaverenStigter is de laatste vijf jaar fors gegroeid, terwijl het personeelsbestand is toegenomen van 16 naar 28 medewerkers. Directeur/eigenaar is Pieter J. van Klaveren.

 

Het bedrijf doet zaken met bijna alle provinciale maatschappijen en heeft volmachten van Aegon, Allianz, Arag, DAS, Delta Lloyd, Fortis, Monuta, Nationale-Nederlanden, Reaal en Unigarant.

 

Als VNAB-lid is het bedrijf daarnaast actief op de assurantiebeurs. Ook is VanKlaverStigter lid van Adfiz en de NVGA.

 

Wat zijn de adviesterreinen?

Van oudsher zijn wij adviseur van mkb-ondernemers en particulieren in de regio. Risicomanagement en pensioenadvisering zijn onze adviesterreinen.

 

Wat is het voornaamste marktgebied (geografisch of qua doelgroep)?

 

Het voornaamste aandachtsgebied is voor ons de regio Rotterdam Rijnmond

 

Zijn er plannen om de dienstverlening uit te breiden?

 

Zijn wij al jaren zeer voorzichtig mee. Schoenmaker hou je bij je leest, is ons motto!

 

Op welke terrein heeft het bedrijf de beste groeimogelijkheden?

 

Wij merken dat het zakelijke belang in onze portefeuille een steeds groter deel in gaat nemen. Als adviseur kunnen wij hier de meeste toegevoegde waarde leveren en ons aandeel in deze markt is dan ook groeiende.

 

Welke persoon of organisatie heeft de branche de meeste schade berokkend?

 

Het is goed om als gehele branche hand in eigen boezem te steken, we verdienden het te makkelijk, de marges waren te groot, het belang van de klant stond niet altijd voorop en het toezicht liet te wensen over. Vaak is het een goede zaak om met zijn allen te worden wakker geschud.

 

Grootste ergernis in de branche of tijdens het werk?

 

Dat veranderen voor veel van onze vakgenoten een lastige opgave is.

 

Wat zijn de plannen voor de toekomst?

 

Overleven in deze hectische tijden, met een fantastisch team mensen, fijne relaties, betrouwbare leveranciers en een reële winst.

 

Moet het intermediair worden beloond door de verzekeraar of door de klant?

 

In mijn ogen zijn wij altijd al beloond door de klant, dus daar komt geen verandering in.

 

Zijn jullie al bezig met een abonnementensysteem, fee of uren factureren?

 

Wij adviseren complexe producten reeds op basis van uurtj- factuurtje en met een aantal grotere bedrijfsrelaties hebben wij conform de tijdsinspanning een vaste vergoeding voor onze inspanning afgesproken. Voor een groot deel van onze relaties is het provisiesysteem een acceptabele vorm van beloning.

 

Wat is het meest opvallende nieuws tijdens de afgelopen maanden: bedrijfstakbreed of in de onderneming.

 

Opvallend is de spagaat waarin veel verzekeraars zitten, de drang naar nieuwe omzet en de wens om langdurende zorgplicht te combineren is en blijft voor veel partijen een lastige opgave.

 

Wat is het grootste misverstand over de verzekeringsbranche bij de consument?

 

Of het een misverstand is weet ik niet, maar de gemiddelde consument lijkt naast de belastingdienst, de verzekeraar als kwade genius achter bedenkelijke financiële praktijken te hebben uitgekozen.

 

Men vergeet dat hij uiteindelijk via hogere belasting en premie de rekening zelf weer gepresenteerd krijgt. En daar moeten helaas de goeden ook weer onder de slechten van lijden.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.