nieuws

Fpoint viert tien jaar serviceabonnement

Archief

In de week waarin het serviceabonnement van assurantiekantoren hevig ter discussie staat, viert Fpoint het tienjarig bestaan van zijn serviceabonnement. Het intermediairbedrijf in Lelystad bedient 250 klanten op basis van zo’n abonnement. “Maar we hebben tien jaar praktijkervaring en door de uitvoering van het serviceabonnement geen discussie met de fiscus of toezichthouder DNB”, aldus eigenaar Ab Flipse.

Fpoint viert tien jaar serviceabonnement

FPoint heeft in totaal 600 klanten in zijn bestand: 350 mensen zijn alleen digitaal via Fpoint verzekerd voor eenvoudige schadeverzekeringen. "We ontvangen over deze laatste groep doorloopprovisie van de verzekeraars." Volgens Flipse is er met drie werknemers niet veel ruimte voor uitbreiding van het klantenbestand. "Op jaarbasis werken we 3.500 uur, waarvan de helft declarabel is. Van deze uren besteden we er 500 aan onze abonnementshouders en blijven er op jaarbasis dus nog 1.250 declarabele uren over."
In 2000 presenteerde FPoint aan al zijn klanten een hybride verdienmodel, waarin diensten en verdiensten transparant werden gemaakt en een dienstverleningsdocument werd overhandigd. Vorig jaar is het serviceabonnement aangepast, "waarbij een oplossing is gevonden voor de BTW-problematiek en tevens het probleem met de serviceverlening voor schadeverzekeringen is getackeld", aldus Flipse.
De eerste vijftig abonnees trakteerde Fpoint deze week op een uitgebreid buffet, "met aansluitend een presentatie over diverse actuele en financiële onderwerpen". Iedere gast ontving het boek 'Dromen, durven, doen'.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.