nieuws

Assurantieadvies voor Vitesse vanuit Nijmegen

Archief

het niet zo op elkaar

De jongste burenruzie was voor het Nijmeegse assurantiekantoor GHW aanleiding voor een ludieke reclameactie. GHW, sponsor van het Nijmeegse NEC, had voor de wedstrijd in het eigen Goffert Stadion een flink aantal meters reclamebord gehuurd. Daarop verscheen met grote regelmaat de vraag: ‘Kampioensfeest in 2013?’. Die vraag refereert aan eerdere woorden van voormalig Vitesse-voorzitter Maasbert Schouten, in onze branche ook bekend als eigenaar van Afab. Bij de bekendmaking van de verkoop van zijn Vitesse-aandelen aan de Georgiër Merab Jordania kondigde Schouten namelijk aan dat Vitesse binnen drie jaar kampioen van Nederland gaat worden.Als die prognose ergens in Nederland als onwaarschijnlijk wordt gezien, dan is het wel in Nijmegen. Vandaar dat GHW de vraag op de reclameborden liet opvolgen door het volgende antwoord: ‘Bel GHW voor de annuleringsverzekering!’.Van het verspringen van de reclameborden is een 15 seconden durend filmpje gemaakt en op YouTube gezet. Dat heeft inmiddels al meer dan tienduizend hits opgeleverd. "Een ongekend succes natuurlijk voor een lokale onderneming als de onze", zegt directeur Maarten Thoonen.Voor de Arnhemse assurantiebedrij- ven ligt er een mooie uitdaging om bij de returnwedstrijd in Arnhem voor een passend ‘tikkie terug’ te gaan zorgen.thuis. Niet alleen als pensioenadviseur, maar ook als freelance fotograaf én (samen met Martijn Meijering) een van de oprichters van de Stichting Down2Famous. Doel van deze stichting is het bevorderen van de integratie van mensen met het syndroom van Down in de maatschappij. Het eerste project van de stichting is een mooie kalender met foto’s gemaakt door De Bruin. "Ik wilde mensen met Downsyndroom op een andere manier onder de aandacht brengen. Niet zielig, maar in een bevoorrechte pose, in gezelschap van een BN’er, duidelijk met plezier van beide kanten." De kalender is 12 november officieel gelanceerd. En met succes, want vrijwel direct heeft Aegon al 1.400 exemplaren besteld om te verspreiden onder de relaties. Wie ook enthousiast is geworden kan voor _ 9,50 terecht bij de boekhandel (ISBN nr. 978-90-816094-1-8), maar bestellen via internet is natuurlijk ook mogelijk.in het laatste nummer van Dela Kroniek, in een artikel over de discussie over de beloning van het intermediair. Zo’n stellige uitspraak houdt natuurlijk risico’s in…"Ik herinner me toch wel wat", schrijft Fidicom-directeur Wim van Groenewoud in een reactie en wijst op de perikelen rond het faillissement van Uvium in 2008. De uitvaartverzekeraar bleek een vordering van liefst _ 4,7 mln te hebben op het failliete Uvium. "Mijn mond is een aantal keren opengevallen", stelde Uvium-curator Van Dijen destijds in AM, in een toelichting op het eerste faillissementsverslag. "Het gemak waarmee polissen kunnen worden overgesloten en provisie opnieuw kan worden geïncasseerd is verbazingwekkend. Dezelfde portefeuille wordt tig keer bewerkt en maatschappijen, die blind voor productie gaan, keren zelfs voorschotten op de provisie uit. Verzekeraars werken misbruik in de hand", aldus Van Dijen. "Dela liet achteraf weten ‘veel kritischer te zijn geworden op de kwaliteit van de productie’. Maar dit is dus amper twee jaar geleden", aldus Van Groenewoud. "Dela lijkt zichzelf slecht te kennen. De maatschappij was wel degelijk onderdeel van een systeem van provisiebetaling dat kennelijk niet uitging van het klantbelang, maar veeleer was gericht op eigen belang. Nu stond ze daar niet alleen in, maar het is op z’n minst niet handig om nu de onschuld uit te hangen."Boidin uit het Zeeuws-Vlaamse Terneuzen twee jaar terug in de rubriek Kantoor in Beeld. Directeur Peter Mol vertelde toen dat je als adviseur flink je best moet doen bij de Zeeuwen. Maar héb je ze eenmaal over de streep getrokken dan raak je zo ook niet meer zo snel kwijt, stelde Mol. Uit een reclamebord langs de voetbalvelden van de Terneuzense Boys blijkt nu duidelijk de aanpak van Boidin: de Zeeuwen verover je kennelijk met een Zeeuwse maatschappij. Niet het verhaal ophangen dat je met veel verzekeraars samenwerkt: Boidin gaat gewoon recht op het doel af. Voor zakelijke verzekeringen is Algemene Zeeuwse favoriet bij Boidin. Die rekent vast ook geen cent te veel…

Reageer op dit artikel