nieuws

Stizzer vergelijkt Autoverzekeringen

Archief

Onder de naam Stizzer is het internet uitgebreid met een nieuwe vergelijker van autoverzekeringen. Onderscheidend is de klantbeoordelingen van de schadeafhandeling door verzekeraars.

 

Bovendien is het verdienmodel niet gebaseerd op het sluiten van polissen. "Inkomsten moeten komen van adverteerders en betalingen van verzekeraars voor het doorlinken naar een specifiek onderdeel van hun websites", legt eigenaar en oprichter Claudia Zurink uit. De voormalig marketeer van Interpolis vergelijkt op Stizzer bovendien de polisvoorwaarden van ruim dertig autoverzekeraars op negen hoofdkenmerken, zoals eigen risico, nieuwwaarderegeling en bonus/malus.

 

Inspiratie heeft de 35-jarige Zurink onder meer gevonden in de websites Zoover (vakanties en reizen) en Kieskeurig (producten en winkels). "Door de beoordelingen van anderen krijgt de consument een beter inzicht hoe een verzekeraar presteert op het moment dat het eropaan komt, het moment van schade. Zo kunnen mensen beter een beslissing nemen waar ze verzekerd willen zijn. Zonder dat Stizzer probeert ook nog een verzekering te verkopen, zoals veel spelers in de branche."

 

Reageer op dit artikel