nieuws

Letselschadeslachtoffers krijgen online dossier bij Klik & Regel

Archief

Klik & Regel, het online platform voor de afhandeling van letselschade, heeft de website www

clientdossier.nl gelanceerd. Via deze site kunnen letselschadeslachtoffers het verloop van de afwikkeling van hun zaak in de gaten houden. De belangenbehartiger van het slachtoffer of de verzekeraar van de tegenpartij stuurt de cliënt een mailtje met daarin een link naar de website en een wachtwoord waarmee de cliënt kan inloggen. Op de site is voor de cliënt de informatie zichtbaar die de belangenbehartiger en verzekeraar met elkaar delen op het Klik & Regel-platform. De cliënt ziet via het gezamenlijk behandelplan welke afspraken er zijn, wat de voortgang is en welke acties er genomen worden. De termijnen die door de Gedragscode Behandeling Letselschade worden gesteld, zijn verwerkt in de site. Volgens directeur René Volwerk van Klik & Regel biedt het Cliëntendossier voordelen voor zowel het slachtoffer als de belangenbehartiger: "Wanneer er ergens vertraging is, kan het slachtoffer direct zien waar de bottleneck is en zelf reclameren. De belangenbehartiger heeft snel de beschikking over de informatie die nodig is voor het onderbouwen van een claim. Dit scheelt geld en kosten." Koppeling met de back-office van verzekeraars is eenvoudig te realiseren, volgens Volwerk. "Volledige ‘straight through processing’ voor letselschades is nu mogelijk. Dat levert een enorme versnelling in het proces op."

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.