nieuws

Keurmerk-herexamen voor Agis

Archief

Een aantal verzekeraars die nog geen Keurmerk Klantgericht Verzekeren hebben ontvangen, geeft aan wel met een aanvraag bezig te zijn. Tot nu toe is de naam van één ‘herexamenkandidaat’ bekend: Achmea-dochter Agis had de telefonische bereikbaarheid nog niet op orde.

Keurmerk-herexamen voor Agis

Internetlabel InShared heeft geen keurmerk aangevraagd. "Eén van de criteria is de telefonische bereikbaarheid, maar InShared is alleen per e-mail te bereiken. We zijn wel met de Stichting Toetsing Verzekeraars in gesprek om te kijken of op dat punt de criteria aangepast kunnen worden." Agis moet 'herexamen' doen omdat de telefonische bereikbaarheid nog onvoldoende was. Voor kleinere merken als OZF gaat Achmea in de 'tweede ronde' een aanvraag doen.
Bij NN is ervoor gekozen eerst alleen voor het bedrijfsonderdeel Particulieren een keurmerk aan te vragen. "Dat onderdeel heeft het meeste klantcontact; voor Zakelijk en Corporate Clients gaan we later een keurmerk aanvragen."
ASR en Aegon zijn dit jaar nog niet toegekomen aan een keurmerkaanvraag. Ook Zwitserleven heeft geen aanvraag gedaan, "omdat het keurmerk zich nog niet uitstrekt tot pensioenverzekeringen". Volgens Ron van Kesteren, directeur van de STV, is dat niet juist: "Wel is het voor zakelijke verzekeringen lastiger om aan bepaalde criteria te voldoen. Als Zwitserleven zich bij ons meldt, kunnen we kijken of we daar wat aan kunnen doen."

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.