nieuws

Kantoor in Beeld

Archief

Wie: Millenaar Adviesgroep Waar: Haarlemmermeer Medewerkers: 25 (18 fte) Relaties: 4.900 Provisie-omzet: 1,7 mln   Millenaar Adviesgroep is in 1946 opgericht door Jan Millenaar, de vader van de huidige directeur Mieke Millenaar. Hij begon toen zijn eigen assurantie- en makelaarskantoor. In de polder van de Haarlemmermeer richtte hij zich met name op de agrariërs en […]

Wie: Millenaar Adviesgroep
Waar: Haarlemmermeer
Medewerkers: 25 (18 fte)
Relaties: 4.900
Provisie-omzet: 1,7 mln
 
Millenaar Adviesgroep is in 1946 opgericht door Jan Millenaar, de vader van de huidige directeur Mieke Millenaar. Hij begon toen zijn eigen assurantie- en makelaarskantoor. In de polder van de Haarlemmermeer richtte hij zich met name op de agrariërs en het kleine mkb. In 1998 nam Mieke Millenaar het bedrijf van haar vader over. Het makelaarskantoor werd afgestoten en Millenaar groeide uit tot een fullservice assurantiekantoor. Het bedrijf doet zaken met 55 verschillende verzekeraars en heeft volmachten van Nationale-Nederlanden, Delta Lloyd, De Amersfoortse, DAS, Mondial, ASR en Reaal. Het bedrijf is lid van Adfiz en de NVGA.
 
Wat zijn de adviesterreinen?
Verzekeringen, pensioenen en employee benefits.
 
Wat is het voornaamste marktgebied?
De gemeente Haarlemmermeer en directe omgeving, een afgebakend gebied met veel bedrijvigheid, onder andere door de aanwezigheid van Schiphol.
 
Zijn er plannen om de dienst- verlening uit te breiden?
We ondersteunen de werkgever actief op het gebied van verzuimbeheersing en die ondersteuning zullen we de komende jaren nog verder vormgeven. Op het gebied van employee benefits starten wij met een HR-portal: een loket waar de ondernemer terecht kan voor al zijn personeelszaken.
 
Welke rol speelt internet in de bedrijfsvoering?
Omdat wij onze klanten graag van advies op maat voorzien, hebben wij ervoor gekozen geen verzekeringen via internet te verkopen. Persoonlijk contact en deskundigheid zijn bovendien belangrijke pijlers van ons bedrijf. Wel krijgen onze klanten de mogelijkheid om diverse formulieren en polisvoorwaarden te downloaden.
 
Wat zijn jullie toekomstplannen?
De bestaande focus op het mkb nog verder versterken. Nu komt 70% van de omzet van de zakelijke klanten.
 
Welke persoon of organisatie heeft de branche de meeste schade berokkend?
De 'spaarbeleggers' van deze wereld.
 
Grootste ergernis in de branche?
Op dit moment de discussie over 'Customer Agreed Remuneration' (CAR).
 
Moet de tussenpersoon worden beloond door de verzekeraar of door de klant?
Wat ons betreft behouden we het huidige beloningsmodel, maar als dit niet mogelijk is, vinden wij dat wij door beide partijen betaald moeten worden. Enerzijds voor het advies en anderzijds voor de werkzaamheden die wij voor verzekeraars verrichten.
 
Zijn jullie al bezig met een abonnementensysteem, 'fee' of uren factureren?
We hebben nog geen abonnementen ingevoerd, maar we berekenen wel 'fee' en uren voor pensioengerelateerde adviezen.
 
Meest opvallende nieuws tijdens de afgelopen maanden?
Niet zozeer opvallend, maar wel verontrustend: de berichtgeving over de dekkingsgraad van pensioenfondsen. Lage rentes, aandelenmarkt, en lang leven zorgen voor capaciteitsproblemen en ik vraag me af wat de weerslag hiervan is op de gemiddelde consument.
 
Wat is het grootste misverstand over de verzekeringsbranche bij de consument?
Dat wij worden afgeschilderd als bonusjagende verkopers in plaats van adviseurs die in het belang van de klant adviseren.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.