nieuws

Interpolis blijft accent leggen op preventiemaatregelen

Archief

Volgens Interpolis ziet 40% van de Nederlanders het nut van preventieve maatregelen niet in. Daarom is de verzekeraar een preventie-offensief gestart.

 

In het kader daarvan zijn vier tijdelijke preventiewinkels geopend. Daarmee wil de Achmea-dochter de aandacht vestigen op het voorkomen van schade. "Verzekeren wordt wat ons betreft het sluitstuk", zegt directeur Rob Coolen.

 

De vier winkels staan in Amsterdam, Rotterdam, Amstelveen en Groningen en blijven drie weken open. Daarnaast is er Interpolispreventiewinkel.nl, waar consumenten permanent terecht kunnen. Vanaf oktober rijdt een mobiele winkel door het land. De winkels bieden preventieadvies en -producten, zoals blusdekens en brandblussers.

 

Risicobericht

Een ander initiatief is het Interpolis Risicobericht. Met dit bericht houdt de verzekeraar klanten via sms en e-mail op de hoogte van verschillende risico’s, uiteenlopend van de kans op storm, of hevige regenval bij hen in de buurt, tot een verhoogd risico op inbraak door een gesignaleerde inbraakgolf in de regio. De klant wordt per sms gewaarschuwd en ontvangt daarnaast via e-mail direct preventieadviezen. Het Interpolis Risicobericht start in eerste instantie in 25 gemeenten. Na zes maanden wordt aan de gebruikers gevraagd wat hun bevindingen zijn. Op basis van die resultaten wordt de waarschuwingsservice aangeboden aan alle Interpolis-klanten.

 

Reageer op dit artikel