nieuws

Intermediair blijft tevreden over Movir

Archief

Movir onderzoekt jaarlijks de klanttevredenheid onder het intermediair en dit jaar krijgt de arbeidsongeschiktheidsverzekeraar een overall rapportcijfer van 7,82 (7,72). Het onderzoek werd verricht door onderzoeksbureau KIEN in opdracht van Movir.

De verzekeraar scoort vooral goed op 'kwaliteit van het product', met een 8,3. Ook goed scoren de onderdelen 'kwaliteit en foutloosheid offertes en polissen' en 'nakomen van afspraken. De verzekeraar wordt beoordeeld op elf verschillende punten. Grootste stijgers waren 'kwaliteit claimafhandeling' en 'kwaliteit mutatieproces'. Een voor Movir belangrijke graadmeter is de vraag of ze Movir zouden aanbevelen. In 2009 gaf 89% van de ondervraagde intermediairs aan dit (waarschijnlijk) te zullen doen. Dit jaar was dat 93%.
Net als in voorgaande jaren is ook nu gevraagd een rapportcijfer te geven aan Movir en de overige belangrijkste maatschappijen met wie men op het gebied van aov-producten voor vrije beroepsbeoefenaars zaken doet. Niet vreemd dat het intermediair hier Movir het hoogste cijfer geeft; De Amersfootse staat op 2 en Interpolis en SNS Reaal op 3 en 4.

Reageer op dit artikel