nieuws

DAK werkt aan consumentenmerk

Archief

Coöperatie DAK, vooral bekend als postenbank, werkt aan een formule waarmee tussenpersonen consumenten van totaaladvies kunnen voorzien. DAK noemt dat een “retail finance ondernemersformule”. Het concept doet denken aan een franchiseketen, die onder gezamenlijke naam bancaire producten kan combineren met schadeverzekeringen en hypotheken. Partners van DAK worden De Goudse, ONVZ, Arag, Argenta en Interbank.

DAK werkt aan consumentenmerk

DAK wil de marktpotentie voor "een sterk consumentenmerk in totaaladvies voor de particuliere markt" nader onderzoeken en zal het concept testen bij het intermediair en consumenten. Als de uitkomst positief is, moeten de eerste kantoren in 2012 onder de formule actief kunnen worden. "Als DAK Jansen, DAK De Vries en DAK Gerritsen bijvoorbeeld", licht directeur Tim Schoonbergen toe. "De formulenaam hoeft overigens niet per se DAK te zijn, hoor. Die zegt consumenten weinig en daar gaat het toch om."
Volgens Schoonbergen is er nu geen franchiseorganisatie die zo'n breed dienstenpakket aanbiedt: "Dat is het gat in de markt". Voorts denkt DAK administratieve lasten uit handen van het intermediair te kunnen nemen. De coöperatie ziet zowel bestaande als nieuwe leden als potentiële doelgroep en heeft daar na onderzoek door Blauw hoge verwachtingen van. "DAK heeft een uitstekend imago en geniet de hoogste voorkeurspositie als zakenpartner voor het intermediair."

Reageer op dit artikel