nieuws

DAK werkt aan consumentenmerk

Archief

Gat in de markt

Volgens Schoonbergen is er nu geen franchiseorganisatie die zo'n breed dienstenpakket aanbiedt: "Dat is het gat in de markt"Verder denkt DAK administratieve lasten uit handen van het intermediair te kunnen nemen. "Wil het intermediair overleven, dan moet zij meer tijd steken in het klantenadvies, meer zichtbaar worden in de markt, efficiënter gaan werken en de administratieve last drukken", meent de coöperatie. "De door DAK te ontwikkelen formule moet een oplossing bieden voor deze dilemma's."
 
De coöperatie ziet zowel bestaande als nieuwe leden als potentiële doelgroep en heeft daar na onderzoek door Blauw hoge verwachtingen van. "DAK heeft een uitstekend imago en geniet de hoogste voorkeurspositie als zakenpartner voor het intermediair." Kantoren die van de formule gebruik willen maken, zullen voor hun deelname moeten gaan betalen. Of ze ook mede-eigenaar worden is nog de vraag; DAK denkt wel aan de opzet van een soort franchiseraad.
 
De leveranciers van producten waarmee DAK het nieuwe consumentenlabel wil opzetten, zijn De Goudse, ONVZ, Arag, Argenta en Interbank. "In eerste instantie gaan we met deze partijen verder." Volgens Schoonbergen hebben zij enthousiast op het initiatief gereageerd. "Als we twintig partijen hadden benaderd, waren we nu met vijftien van start gegaan, denk. Maar dat wordt te veel; we beperken het voorlopig tot deze vijf."

Reageer op dit artikel