nieuws

Kantoor in Beeld

Archief

Met welke verzekeraars doen jullie zaken?

Als full-servicekantoor vinden we dat we onze relaties zo goed en zo breed mogelijk moeten dienen. Dan moet je ze ook de beste adviezen kunnen geven en over een breed scala van producten beschikken. Dus heeft Intrada van bijna alle maatschappijen een agentschap en wat er niet is, kan custom made via ons eigen volmachtbedrijf opgetuigd worden.
 
Zijn jullie lid van een organisatie?
Pas de laatste 15 jaar zijn we lid van de NBVA, nu Adfiz. Maar we behoren tot de kritische volgers. Doordat er veel te lang getreuzeld is met het vormen van een machtige organisatie, is de tussenpersoon door zowel de verzekeraars als de overheid in de kou komen te staan. De term tussenpersoon is zelfs onjuist; de echte staat niet tussen klant en verzekeraar in; hij of zij is een vertegenwoordiger van de klant die een specialist om advies vraagt en vanuit vriendschap op het juiste spoor wordt gezet: een vriend voor het leven dus.
 
Wat zijn de adviesterreinen?
Bij ons gaan we uit van maar één gedachte: de klant staat centraal. Dus sta hem of haar bij, in alles! Alles wat met geld en mensen te maken heeft, is ons werkterrein.
 
Welke rol speelt internet in de bedrijfsvoering?
Internet zien we als een mooi stuk relatiemarketing. We willen in de toekomst eigenlijk alles via internet doen: administraties, polissen verzenden, acceptgiro's verzenden, noem maar op. En al onze klanten kunnen natuurlijk allang hun polisvoorwaarden via onze sites downloaden. We geloven niet in internet als keihard verkoopkanaal: waar blijft dan dat persoonlijk accent?
 
Wat is het marktgebied? Veel van onze relaties komen uit onze eigen vrienden- en kennissenkring of via mond-tot-mond-reclame. Vlakbij of ver weg; afstanden doen er niet meer toe. Het gaat erom of de klant zich bij je thuis voelt.
 
Zijn er plannen om de dienstverlening uit te breiden?
De maatschappij verandert, de cliënten veranderen en als tussenpersoon moet je dus ook veranderen: sneller, goedkoper, transparanter, betrokkener. We overwegen een arbodienst te gaan opzetten. Maar wel vanuit onze lijfspreuk "groot geworden door klein te blijven."
 
Welke persoon/organisatie heeft de branche de meeste schade berokkend?
Als je geleid wordt door de gedachte om zoveel en zo snel mogelijk te verdienen, dan hebben verzekeraars, maar ook veel tussenpersonen bergen boter op hun hoofd! Het grootste gif in onze branche was de afsluitprovisie, inclusief de bonussen. Daarom is de consument, nu alles – door de overheid gedwongen – boven water komt, zo boos: vind je het gek?.

Reageer op dit artikel