nieuws

‘Kleine kantoren hebben zeker bestaansrecht’

Archief

Wie

: Mimaan Assurantiën
Waar: Enschede
Sinds: 1979
Medewerkers: 3
Relaties: 900 (polisdichtheid: 3,86)
 

De geschiedenis van Mimaan Assurantiën in Enschede begon in 1968 toen Leo Wijering de vader van de huidige directeur Dennis Wijering vanuit glasbedrijf Holst overstapte naar de Geldersch-Overijsselsche Glasverzekeringsmaatschappij.
In 1979 werden de glasverzekering en andere assurantieactivitieten ondergebracht in de holding Mimaan Assurantiën, terwijl het pakket verder werd uitgebreid. Samen met medewerker Olaf Nieuwenhuis breidde Wijering zijn bedrijf uit tot een full service kantoor. In 1998 nam Leo Wijering de aandelen van Mimaan Assurantiën over van het glasbedrijf en in januari 2008 droeg hij de zaak over op zijn zoon Dennis die sinds 1999 in het vak zit.
 
Met welke verzekeraars doen jullie zaken?
ASR, Nationale-Nederlanden, Delta Lloyd, Allianz, Klaverblad, Arag.
Ook is er contact met de Van Kampen Groep en op hypotheekgebied Welke Financiële Diensten. Via de Van Kampengroep hebben wij ook diverse volmachtmogelijkheden.
 
Bij welke (stands-)organisaties zijn jullie aangesloten?
Bij STFD en Kifid. Vroeger ook bij de NVA, maar vanwege de geringe toegevoegde waarde hebben wij het lidmaatschap opgezegd.
 
Op welke terreinen adviseren jullie?
Op het gebied van leven- en schadeverzekeringen, pensioenen, hypotheken en belastingen. Wij hebben voornamelijk particulieren en een kleine groep mkb'ers als klant.
 
Welke rol speelt internet in jullie bedrijfsvoering?
Als aanvulling op onze dienstverlening. Als direct verkoopkanaal speelt het nauwelijks een rol.
 
Wat is het voornaamste marktgebied?
Particulieren en mkb'ers in Twente, en enkele ver daarbuiten.
 
Op welke terrein heeft het bedrijf de beste groeimogelijkheden?
In het mkb en op schadegebied.
 
Wat is de grootste bedreiging voor het intermediair?
Op dit moment hebben we het meest te vrezen van initiatieven als Ditzo & Allsecur. Niet omdat zij zo succesvol zijn, maar omdat de premievolumes nog meer onder druk komen te staan.
 
Grootste ergernis in de branche?
De zogenaamde 'snelle jongens' die de branche in een kwaad daglicht plaatsen.
 
Vervelendste/leukste onderdeel van het werk?
De toegenomen administratieve belasting die wordt opgelegd, is met afstand het vervelendste onderdeel van het werk.
 
Meest irritante assurantieadvertentie in krant/op radio of tv?
Commercials van Ditzo en van de DSB-Groep zijn ergerlijk, terwijl bedrijven als DSB ook nog eens verantwoordelijk zijn de slechte naam van de branche en de strengere regelgeving die daarvan het gevolg is.
 
Hoe ziet uw kantoor er in 2015 uit, qua omvang en/of qua marktgebied?
Door onze trouwe klantenkring én de keurmerken van SEH en FFP zien wij onze toekomst in de assurantiebranche met vertrouwen tegemoet. Kleine kantoren als het onze, die de kosten in de hand houden, hebben zeker bestaansrecht.
 
Moet het intermediair worden beloond door de verzekeraar of door de klant?
Voor schadeverzekeringen voldoet het huidige systeem. Maar op hypotheek, leven en pensioengebied is de klant het beste af met een advies op basis van een uurtarief of fee.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.