nieuws

Jongere branchegenoten komen beter los van werk

Archief

Straks hogere premies voor twitteraars? 

 
Britse verzekeringsmaatschappijen zouden overwegen om de premies voor inboedelverzekeringen te verhogen voor mensen die op internet actief zijn binnen sociale netwerken als Facebook of Twitter.
 
Een onderzoek van Legal & General heeft aangetoond dat zij op het web frequent gevoelige privé-informatie achterlaten, waar inbrekers handig gebruik van zouden kunnen maken.
 
In het 'Digitale Criminelen Rapport', in opdracht van Legal & General uitgevoerd door presentator en voormalig inbreker Michael Fraser van BBC-programma 'Versla de inbreker', staat dat 38% van de sociale netwerkers op internet details over hun vakantie plaatsen. K "Zonder enige twijfel gebruiken dieven deze sociale netwerken om hun doelen te bepalen. Ik noem dat internetshoppen voor inbrekers", aldus Fraser.
 
Een Legal & General-directeur noemt het gedrag een uitdaging voor verzekeraars. "Je kunt moeilijk bewijzen dat ergens is ingebroken vanwege details die op internet zijn te vinden. Maar het kan wel zijn dat we nadrukkelijk gaan kijken naar het aantal jongeren in een huishouden."
 
Robein geeft draai aan 'voogdijschap' 
'De zaak mooier maken dan die is.' Dat is van toepassing op de wijze waarop Robein Leven zijn klanten heeft geïnformeerd over de overdracht van de aandelen aan Van Lanschot.
 
Die overdracht gebeurde op instigatie van toezichthouder DNB en Van Lanschot beschreef de overname als "niet strategisch van aard, maar ingegeven door het feit dat Van Lanschot de aandelen in Robein Leven als onderpand had voor een door haar verstrekt krediet. Robein Leven blijft volledig zelfstandig en op afstand functioneren. Van Lanschot beoogt de aandelen in Robein Leven op termijn weer te vervreemden."
 
In het klantenblad Fortuin Flits stelt Robein, alsof het om een weloverwogen strategische stap ging: "De overname zal Robein nog beter in staat stellen haar marktpositie te verstevigen en het marktaandeel, dat al jaren een fraaie groei kent, in de komende periode verder te laten toenemen."
 
'Pensioenbloemetje' van Aegon is terug 
Aegon heeft een traditie in ere hersteld: het 'pensioenbloemetje'. Rond de eerste uitbetaling van het pensioen ontvangen klanten een boeket van Aegon. In 2005 heeft de maatschappij deze actie ook gedaan, destijds ondersteund door een grootschalige mediacampagne met Koos Postema. Aegon kiest nu voor een persoonlijke insteek waarbij ook eigen medewerkers boeketten bij klanten gaan bezorgen. De pensioenbloemetjes-actie is eind augustus gestart. Per maand zal Aegon gemiddeld duizend boeketten uitreiken.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.