nieuws

Intermediair peilt mening maandbijdrage bij klant

Archief

Diverse intermediairbedrijven denken over invoering van een maandelijkse servicebijdrage voor particuliere klanten, maar wachten af hoe het concept aanslaat bij voorlopers Multisafe, BeneVia en Van Luin. Het peilen van de reactie bij de klant blijkt belangrijk.

Intermediair peilt mening maandbijdrage bij klant

Van Wiggen & De Groot (Houten) wil deze maand starten met het geleidelijk invoeren van een maandbijdrage. "We gaan eerst aftasten hoe onze relaties erop reageren", zegt directielid Hans de Groot. De circa 3.500 relaties zullen persoonlijk worden bezocht om het principe uit te leggen. "Ik denk dat dat beter werkt dan het sturen van een mailing."

HB & Partners (8.000 particuliere relaties) uit Nieuwegein speelt met het idee, maar heeft nog geen beslissing genomen. "We beraden ons op de vorm van zo'n abonnement", zegt directielid Aart den Bol. "We proberen het met de klant bespreekbaar te maken. Bij klantcontact wordt gemeld dat we van plan zijn om een abonnement in te voeren, zodat we inzicht krijgen in de mening van onze klanten."

Pionier Michael Mackaaij vindt het logisch dat kantoren de tijd nemen voor de invoering van een serviceabonnement: "Wij begonnen er een jaar geleden over te denken en in april ging pas de eerste brief de deur uit."

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.