nieuws

Hypotheek Informatiecentrum Nederland failliet

Archief

De rechtbank in Zutphen heeft het faillissement uitgesproken over Hypotheek Informatiecentrum Nederland (HIN) en het aanverwante callcenter H&G Financiële Diensten. “Ik heb heftig bijgestuurd, maar het is niet gelukt”, zegt de 40-jarige eigenaar Frits Germs. Hij hoopt, zonder de last van een bestaande portefeuille, een doorstart te kunnen maken.

Hypotheek Informatiecentrum Nederland failliet

Hypotheek Informatiecentrum Nederland (HIN) had in zijn hoogtijdagen 37 buitendienstadviseurs. De laatste twee jaar is dat aantal tot zes teruggebracht. In Apeldoorn werkten verder vier mensen in de binnendienst en dertig voor het callcenter H&G. Volgens Germs werden er nog voldoende nieuwe polissen gesloten, maar werden de lasten van royementen en het monumentale kantoorpand te hoog. Een uitstapje naar uitvaartverzekeringen werd evenmin een succes. "Alles wat erin gaat, gaat er daar ook weer uit", is de ervaring van Germs.
Buiten het faillissement blijven de bedrijven HIN Verzekeringen (schadeverzekeringen) en Hinkoop. Via dit inkoopbedrijf laten bijna tweehonderd tussenpersonen polissen van Cardif en TAF lopen; dit voorjaar werd het werk uitbesteed aan Interfinancened.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.