nieuws

‘Consument wil meer online hypotheekdiensten’

Archief

Volgens adviesbureau Deloitte willen consumenten op internet meer zaken rond een hypotheek kunnen regelen dan nu mogelijk is. “Internet wordt te vaak slechts als informatiebron gepositioneerd tijdens het oriënteren op een nieuwe hypotheek.”

‘Consument wil meer online hypotheekdiensten’

Deloitte vroeg 750 Nederlandse consumenten naar hun ervaringen met het online sluiten van hypotheken. Van de ondervraagden vindt 80% dat zij op internet de consequenties van de hypotheekkeuze moeten kunnen doorrekenen. De helft wil een offerteaanvraag ook buiten kantooruren kunnen invullen en 39% van de respondenten ziet het liefst direct een offerte tegen het meest gunstige tarief. Eén op de tien vindt de online dienstverlening na het sluiten van een hypotheek doorslaggevend bij de keuze van een geldverstrekker. "Interessant genoeg is dit tot op heden een terrein waar hypotheekverstrekkers maar beperkt in hebben geïnvesteerd."
Volgens Deloitte loopt Nederland achter: "Zo werd in 2008 in de VS reeds 16% van de hypotheken via internet afgenomen tegen 3% in Nederland."

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.