nieuws

Britse ombudsman stelt lijst meest beklaagde bedrijven op

Archief

De Britse ombudsman voor de financiële dienstverlening heeft een lijst gepubliceerd met de namen van twintig bedrijven waarover in de afgelopen zes maanden de meeste klachten zijn binnengekomen. De bovenste vijf plaatsen worden bezet door banken, met Lloyds TSB (3.466 klachten) bovenaan. Daarna volgen de nodige verzekeringsbedrijven, waaronder bekende merken als Aviva, Direct Line, AXA en RSA.

Britse ombudsman stelt lijst meest beklaagde bedrijven op

The Financial Ombudsman Service ontving in totaal bijna 70.000 klachten. Daarvan had 87% betrekking op een groep van 142 bedrijven, op een potentieel van meer dan 100.000 ondernemingen in de Britse financiële sector. Gemiddeld wikkelt de ombudsman 59% van de klachten af in het voordeel van de consument. Bij de 142 veel beklaagde bedrijven varieert deze score van 11% tot liefst 95%. Klachten over verzekeringen leveren consumenten in 70% van de gevallen resultaat op, bij hypotheken geldt dit in 41% van de gevallen.
Met de publicatie van de lijst van twintig meest beklaagde bedrijven hoopt de ombudsman verbetering van de kwaliteit van de klachtafhandeling bij financiële dienstverleners te bevorderen. "We hebben deze lijst al eerder aan de betreffende bedrijven zelf verstrekt, maar dat heeft geen verbetering opgeleverd. Door deze nu openbaar te maken, zullen ze sterk aangemoedigd worden om te komen tot een vermindering van het aantal onopgeloste klachten dat aan de ombudsman moet worden voorgelegd."

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.