nieuws

Ombudsman: Genworth geeft niet thuis bij klachten

Archief

Ombudsman Wabeke heeft 27 klachten tegen lastenverzekeraar Genworth onbemiddelbaar verklaard. “De verzekeraar staat een goede en efficiënte klachtafhandeling in de weg. Vragen van de Ombudsman worden niet of volstrekt onvoldoende beantwoord.”

Ombudsman: Genworth geeft niet thuis bij klachten

Het Nederlandse bijkantoor van Genworth was een tijdlang in Arnhem gevestigd, maar is inmiddels naar Ierland verhuisd. "De maatschappij heeft in Nederland enkel nog een postadres en een niet of nauwelijks te bereiken, door één persoon bemand, callcenter. Kennelijk zijn relevante dossiers bij Genworth zoekgeraakt waardoor ieder inzicht in de voorgeschiedenis van zaken ontbreekt." Klagende verzekerden moeten zich nu wenden tot de geschillencommissie van klachteninstituut Kifid of de de civiele rechter.

Het Verbond van Verzekeraars heeft toezichthouder DNB ingelicht over de klachten. DNB zegt daarop de klachten onder de aandacht te hebben gebracht van de Britse collega-toezichthouder FSA. Die heeft vervolgens bij Genworth-moeder Financial Insurance Company Limited (FICL) aangedrongen op het beschikbaar stellen van contactgegevens.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.