nieuws

Obvion: afstand van prijsvechtcultuur

Archief

Over de eerste zes maanden van dit jaar heeft hypotheekverstrekker Obvion een gemiddeld marktaandeel behaald van 3,3%, waar dat vorig jaar nog 5,7% beliep.   "Wij hebben begin dit jaar een koers ingezet waarbij kwaliteit en service boven alles gaan en daarmee definitief afstand genomen van de prijsvechtercultuur", aldus Obvion. De portefeuille in beheer bedroeg […]

Over de eerste zes maanden van dit jaar heeft hypotheekverstrekker Obvion een gemiddeld marktaandeel behaald van 3,3%, waar dat vorig jaar nog 5,7% beliep.
 
"Wij hebben begin dit jaar een koers ingezet waarbij kwaliteit en service boven alles gaan en daarmee definitief afstand genomen van de prijsvechtercultuur", aldus Obvion. De portefeuille in beheer bedroeg eind juni € 33,1 mld.
 
Obvion heeft zijn nieuwe marktbenadering het afgelopen halfjaar intern uitgerold. Momenteel wordt die 'doorvertaald' naar intermediair en consument. Directievoorzitter Roy van Diem: "We zien de revenuen van onze benadering dus nog niet terug in ons marktaandeel. Maar vanaf dit najaar zal ons aandeel weer de lift in gaan. Daar hebben wij het volste vertrouwen in."
 
Van Diem zegt verder: "Wij eisen van onze intermediairs dat ze denken en handelen vanuit een langetermijnperspectief en hun zorgplicht. Daarbij ondersteunen wij ze intensief." Nieuw is dat Obvion ook met aanvullende diensten komt voor de consument zelf, zoals de onlangs geïntroduceerde budgetplanner. Er worden momenteel nog meer van dergelijke diensten ontwikkeld.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.