nieuws

Internetverzekeren geen speerpunt voor Reaal

Archief

Verzekeraar Reaal stelt van internetverzekeren geen speerpunt te maken. Directievoorzitter Wim Henk Steenpoorte (foto) uit deze week in het interview in AM grote twijfels bij de winstgevendheid van internetverzekeraars. Bovendien zegt hij “een opleving in de verkoop van schadeverzekeringen via het intermediair” te verwachten.

Internetverzekeren geen speerpunt voor Reaal

Reaal is, via direct writer Proteq, met het label Zelf.nl ook actief op internet. En niet zonder succes, stelt Steenpoorte: "Dat groeit als kool, dankzij slimme internetmarketing en samenwerking met andere partijen." Grote campagnes als Ditzo (ASR) en Allsecur (Allianz) zijn van Zelf.nl echter niet te verwachten. "Die investeringen zul je in mijn beleving niet terugverdienen. Als je voor een grote campagne eventjes € 20 mln verbrandt, heb je volgens mij een portefeuille van € 500 mln nodig om dat rendabel te maken. Dat gaat niet lukken."
Steenpoorte verwacht dat het intermediair de komende jaren juist meer schadeverzekeringen zal gaan verkopen. "Daar gaan wij dan ook vol op inzetten", zegt hij. Reaal heeft nu op schadegebied een bescheiden marktaandeel van 6%.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.