nieuws

‘Ik heb het zeilen met de moedermelk meegekregen’

Archief

 

Agis heeft wereldrecord in huis
Ultrafietser Joop van Beek, dagelijks goed voor twee tochtjes van 50 kilometer heen en terug naar zijn werk bij Agis, kwam drie jaar geleden al aan bod in Jus d'Assurance, de voorganger van deze rubriek. Hij reed onder meer Le Tour Direct, de non-stopvariant van de Tour de France, in minder dan elf dagen.
 
Dit jaar had Joop (61) een nieuwe uitdaging: het wereldrecord 10.000 kilometer fietsen. Daarvoor had hij bij zijn woonplaats Nunspeet een parcours uitgezet van zo'n 25 kilometer, dat hij 400 keer diende te rijden. Die tocht, waarmee hij tevens _ 22.000 verdiende voor de stichting Spieren voor Spieren, volbracht hij tussen 13 juni en 9 juli in 26 dagen en 9 uur: goed voor een vermelding in het Guinness Book of Records.
Dat ging niet zonder slag of stoot, zo is te lezen op zijn eigen site (www.joopvanbeek.nl). Vooral het einde van de eerste week viel Joop, die per etmaal wel enkele uren mocht slapen, zwaar: "Als ik met de laatste rit vanuit Vierhouten bezig ben, zie ik in het bos voorbij de Mallejan allemaal molens boven in de bomen. Gek, die waren er vanmiddag nog niet." En het bleef niet bij molens: "Toen de molens ook nog steeds in de bomen hingen en ik plotsklaps uit moest wijken voor een muur die er niet was, gaf dat voor mij de doorslag dat ik moest stoppen. Tijdelijk of voorgoed." Een gedwongen rustpauze heeft Joop erbovenop geholpen. In zijn laatste ronde werd hij door enkele honderden supporters begeleid.
Werkgever Agis moest wel even geduld hebben voor Joop weer op volle kracht aan de slag kon: met mes en vork eten was vier dagen na zijn geslaagde poging nog niet goed mogelijk en ook de voeten werkten nog niet echt mee. "Daarbij ben ik ook de hele dag moe. Vooral als ik iets extra's doe. Werken bijvoorbeeld."
 

Branche-evenement op strand afgelast
De economische crisis heeft ertoe geleid dat dit jaar het evenement 'Banken & Verzekeringen on the Beach' is afgeblazen. Een aantal potentiële deelnemers aan dat sportspektakel heeft in plaats daarvan deelgenomen aan 'Reclame on the Beach', dat een week later op de kalender stond. Het ging om teams van Arag, Delta Lloyd, De Hypotheker, Talent & Pro en Universal Leven.
Volgens organisator Bakker and Clients is het de bedoeling om volgend jaar wel degelijk weer een aparte Banken & Verzekeringen on the Beach te organiseren, op de derde zaterdag van juni.
 
Feyenoordfans zien er wél een been in 

De nieuwe tv-reclame van ASR heeft kritische noten vanuit de achterban van Feyenoord ontlokt. In de reclame wordt gezegd dat trainer Mario Been weer terug is bij zijn grote liefde, de door ASR gesponsorde ploeg uit Rotterdam. Omdat het filmpje al in de afgelopen maanden gemaakt moest worden, waren er nog geen beelden van Mario met zijn nieuwe club beschikbaar. In forumdiscussies wezen supporters erop dat trainer Been in het filmpje feitelijk in vervoering raakt van een prestatie van zijn oude club NEC.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.