nieuws

Hypotheeknieuws blijft voer voor discussie

Archief

In de hypotheekwereld is het afgelopen maand niet bepaald een stille vakantieperiode geweest, afgaande op de belangstelling van de AM Web-bezoekers. Berichten over Huis & Hypotheek en woningtaxaties leverden in de eerste drie weken van augustus de meeste bezoekers en reacties op.

 

De berichten ‘Huis & Hypotheek gaat Optima versterken’ en ‘Opnieuw kantoor Huis & Hypotheek failliet’ waren de meestgelezen artikelen in die periode, samen goed voor respectievelijk 37 en 20 reacties. De meningen over een eventuele overname van de franchiseketen door Optima zijn verdeeld, variërend van "ik geloof er niets van" tot "jammer, IFN was net zo’n leuke club met kwaliteit en service". Een franchisenemer van Huis & Hypotheek juicht de plannen toe, al wekt hij in eerste instantie niet die indruk: "Als franchisenemer sta ik met mijn oren te klapperen. Een donderslag bij heldere hemel. Nog groter en dus nog betere afspraken met aanbieders. Top wat mij betreft, ook al verdient de infostroom niet de schoonheidsprijs ."

 

Bij de rubriek ‘In de media’ werd ‘Klant schrikt niet van kosten advies’ het meest gelezen. In dat Volkskrant-bericht stelt De Hypotheker dat klanten geen probleem hebben met de hoogte van de beloning voor de hypotheekadviseur. "Als de hypotheekadviseur uitlegt wat hij voor dat geld doet, hebben klanten daar meestal begrip voor." Dat leverde een discussie op over wat nu eigenlijk een acceptabele vergoeding is voor de advieswerkzaamheden. Dat ontlokte ene Peter de opmerking: "Het valt mij op dat de ‘reaguurders’ van AM Web meer problemen met de hoogte van mijn provisie hebben dan mijn klanten (?)"

 

Andere veelgelezen berichten in augustus waren ‘Mes gaat in SNS Assurantiën’ en ‘Deel activiteiten 5punt20 verder als Puur Waarderen’. De taxatiewereld deed relatief veel bezoekers in de pen klimmen: zowel het 5punt20-bericht als ‘Obvion stelt NWWI-keurmerk verplicht bij hypotheekaanvragen’ leverde 22 reacties op. De extra kosten van _ 60 die de klant voor het keurmerk betaalt, schieten hier en daar in het verkeerde keelgat: "Wij hebben de zorgplicht voor onze klanten. Bij gelijkbijvende rentes en voorwaarden dus geen Obvion meer aanbieden", zegt ‘de andere Theo’. "Allen Obvion boycotten. Dit keurmerk zegt helemaal niets en voegt niets toe", vindt ook ene Timo.

 

Tot slot blijven nieuwsberichten over faillissementen steevast goed voor hoge bezoekcijfers. Naast het bericht over het Eindhovense kantoor van Huis & Hypotheek trok afgelopen week de faillissementsaanvraag van Vienalis veel lezers: binnen twee dagen hoorde het artikel al bij de meestgelezen artikelen van de week.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.